۳۴ روز است بستگان شهدای خلیفان درخواست تحویل پیکر فرزندانشان را از پ.د.ک دارند

تجمع خانواده‌ی شهدا در دروازه ی مرزی سیمالکا مدت ۳۴ روز است که ادامه دارد، آنها خواستار تحویل پیکر فرزندانشان هستند که از سوی پ.د.ک در خلیفان شهید شدند.

خانواده و بستگان شهدای خلیفان درخواست می‌کنند، یا پیکر فرزندانشان را به آنها بازگرداند و یا اجازه دهند که به اقلیم کوردستان وارد شوند. اما تاکنون هر دو درخواست آنها توسط مسئولین پ.د.ک و دروازه مرزی پیشخابور رد شده است.

خانواده و بستگان شهدا برای تحویل گرفتن پیکر گریلاهای ه.پ.گ که شامگاه ٢٨ آگوست در خلیفان در نتیجه‌ی کمین‌گذاری به دستور پ.د.ک شهید شدند، از روز ۵ اکتبر دست به تحصن زده‌اند. امروز نیز مدت ۳٢ روز است که این تحصن ادامه دارد.

مادران صلح  در روزهای ٧ و ١۶ این تحصن تلاش کردند تا به اقلیم کوردستان بروند تا با طیف‌ها و مسئولین ذیربط برای تحویل پیکر شهدا دیدار کنند، اما به آنها اجازه‌ی عبور داده نشد.

روز گذشته اهالی چلاغا که از بامداد جمعه به خانواده شهدا حاضر در تحصن پیوسته بودند، جای خود را به اهالی گرکه لگی دادند. ایبرا چلاغا رئیس مشترک شورای چلاغا در بیانیه‌ای از احزاب و مردم باشور کوردستان درخواست نمود تا پ.د.ک را تحت فشار قرار دهند تا پیکر شهدا را به خانواده‌ی آنها بازگرداند.

دیروز رفیق جمیل رئیس مشترک شورای عدالت‌ اجتماعی اقلیم جزیره در بیانیه‌ای گفت: ما از جامعه بین‌المللی یکبار دیگر درخواست می‌کنیم تا کمیته‌ای تشکیل داده و در رابطه با استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت ترکیه علیه ه.پ.گ در باشور کوردستان به تحقیق بپردازند.