اداره خودمدیریتی: دولت ترکیه می‌خواهد داعش را احیا کند

اداره خودمدیریتی دموکراتیک گفت: «حمله دولت ترکیه به مجروحان و جانبازان پیامی روشن برای داعش و شرکای آن است و در عین حال نشانه‌ای است که ترکیه می‌خواهد داعش را احیا کند.»

اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای مکتوب درباره حملات دولت اشغالگر ترکیه به این منطقه منتشر کرد.

در این بیانیه به حمله دولت ترکیه به ساختمان جانبازان جنگ در قامشلو اشاره کرد و گفت: «دولت ترکیه به حملات تروریستی خود علیه مردم و مناطق ما ادامه می‌دهد. دولت ترکیه در اقدامی دور از ارزش‌ها و موازین اخلاقی و ناقض کلیه قوانین و توافقات بین‌المللی، دیروز با پهپاد مسلح، خانه مجروحین شهر قامشلو را بمباران کرد. این مجروحان به شدت با سازمان داعش و افکار تندروی آنها مبارزه می‌کنند. آنها همراه با رفقای شهیدشان نقشی تاریخی در پایان دادن به سازمان تروریستی داعش داشتند و پیروزی را تضمین کردند. با این کار تمام بشریت مدیون آن مجروحان و شهداست.»

در این بیانیه حمله به خانه مجروحان به شدت محکوم شده و آمده است: «حمله دولت ترکیه به مجروحان پیام روشنی برای داعش و شرکای آن است و همچنین دلیل محکمی است بر اینکه ترکیه از داعش و هسته‌های مخفی آن حمایت و پشتیبانی می‌کند. زمان آن فرا رسیده است که ائتلاف بین‌المللی، کشورهایی که با داعش و افکار رادیکال آن مبارزه می‌کنند، ترکیه را مالک و حامی داعش بدانند، به‌ویژه که ترکیه به شرکای ائتلاف حمله می‌کند. به ویژه با هر عملیات امنیتی نیروهای ما علیه داعش و هسته‌های مخفی آن مانند عملیات انسانی و امنیتی در اردوگاه هول، دولت ترکیه حملات خود را تشدید می‌کند. این حملات شدید آغاز طرح جدیدی علیه منطقه از جمله سوریه و عراق و نتایج حاصل توافقنامه آستانه ۲۱ است.»

در این بیانیه به خانواده شهدا تسلیت گفته و برای مجروحین آرزوی شفای عاجل کردند.