برگزاری مراسم تشییع شهید حمزه در شیخ مقصود

پیکر حمزه کوبانی که بر اثر انفجار بمب توسطە نیروهای میت ترکیه در محله شیخ مقصود حلب به شهادت رسید بود، با برگزاری مراسمی گستردە به کوبانی فرستاده شد.

در ٢٤ فوریه در منطقە شقیف واقع در جنوب محلە شیخ مقصود، بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده توسط میت ترکیه انجام شدە بود حمزە کوبانی عضو کمیتە اقتصادی شهید شد.

هزاران نفر از اهالی محله شیخ مقصود و اشرفیه مقابل بیمارستان شهید خالد فجر تجمع کردند و پیکر شهید حمزه را تحویل گرفتند. سپس به میدان شهدا در شیخ مقصود غربی رفتند و در مراسم فرستادن پیکر شهید شرکت کردند.

در این مراسم، مراسمی نظامی توسط یگانهای مدافع خلق و یگانهای مدافع زنان، برگزار شد و سپس برژین محمد، عضو کمیته اقتصادی، شروان عفرین، فرمانده یگانهای مدافع خلق در حلب و صلاح احمد، رئیس مشترک شورای اقتصادی حلب سخنرانی کردند.

 شروان عفرین فرمانده یگانهای مدافع خلق در این مراسم سخنرانی کردە و گفت: حمله به شهید حمزه را توطئه میت ترکیه، روسیه و دولت دمشق علیه خلق کورد خواند. شروان قول داد از خائنانی که باعث شهادت حمزه کوبانی شدند انتقام بگیرد. شروان همچنین به اهمیت اتحاد نیروهای نظامی و اجتماعی برای مبارزه با حملات اشاره کرد.

 صلاح احمد، رئیس مشترک شورای اقتصادی محله شیخ مقصود و اشرفیه گفت: شهید حمزه در وضعیت زلزله برای همه ساکنان این دو محلە تلاش کرد. صلاح گفت: در شرایط سخت منطقه، شهروندان از شهید حمزه قوت قلب گرفتند.  پس از پایان سخنرانی، شعارهای وفاداری به شهدا و بالا بردن مبارزات سر داده شد. خلق پیکر شهید حمزه کوبانی را تا دروازه جزیر حمل کردند تا به کوبانی اعزام شود.

 پیکر حمزه کوبانی در قبرستان شهدای کوبانی به خاک سپرده می شود.