بیانیه اداره خودگردان شمال و شرق سوریه به مناسبت دهمین سالگرد انقلاب ١٩ جولای

اداره خودگردان شمال و شرق سوریه به‌مناسبت دهمین سالگرد انقلاب ۱۹ جولای پیامی منتشر کرده و اعلام نمود، آن‌ها دست از ارزش‌های انقلاب برنخواهند داشت و وعده ایجاد سوریه‌ای متحد و دمکراتیک را داد.

 

اداره خودگردان شمال و شرق سوریه به‌مناسبت دهمین سالگرد انقلاب ۱۹ جولای پیامی منتشر کرد. اداره خودگردان اعلام کرد، دهمین سالگرد انقلاب ۱۹ جولای به اساس ایجاد سوریه‌ای دمکراتیک و از بین بردن و نابودی اشغالگری تبدیل خواهد شد.

پیام اداره خودگردان شمال و شرق سوریه به شرح زیر می‌باشد:

"ما در شمال و شرق سوریه به استقبال دهمین سالگرد انقلاب ۱۹ جولای می‌رویم. انقلابی که در سال ۲۰۱۲ در کوبانی، عفرین، جزیره و سپس در سرتاسر شمال و شرق سوریه آغاز شد. این انقلاب بر اساس ارزش‌های شهدای سال ۲۰۰۴ و مبارزات سال‌های طولانی خلق ما با همه توان خود آغاز شد. انقلاب ۱۹ جولای نمایندگی انقلابی درست و حقیقی و نیاز خلق سوریه به تغییرات سیاسی و دمکراتیک را نشان می‌دهد. در این انقلاب ویژگی‌ها و ارزش‌های جامعه ما از لحاظ فرهنگی و تاریخی در نظر گرفته شده و نیاز به زندگی مسالمت‌آمیز و در کنار هم بودن را نشان داد. این انقلاب با فلسفه‌ی ملت دمکراتیک آغاز شد و به ایجاد آزادی و دمکراسی و رد تفکر انکار و سیاست سرکوب و تحقیر علیه همه خلق‌های عرب، کورد، سریانی، ارمنی، ترکمن و سایر خلق‌ها در سوریه آغاز شد.

امروز پس ‌از ۱۰ سال منطقه شمال و شرق سوریه شاهد جمع شدن همه گروه‌های خلق ما پیرامون انقلاب است. آن‌ها با مبارزات دمکراتیک در سوریه و تقابل با هرگونه فشار و انکار را انتخاب نمودند و اجازه ندادند به بخشی از مبارزات حکومت تبدیل شوند تا جایی‌که این انقلاب تغییرات دمکراتیک در سوریه بر اساس شرکت همه گروه‌ها و فرهنگ‌ها، زبان و آیین خود را به وجود آورد و با قدرت اثبات نمود که سیستم مرکزی نمی‌تواند نماینده و راه‌حلی مناسب باشد. علت اصلی بحران‌هایی که در سوریه وجود دارد تمرکزگرایی می‌باشد. انقلاب ۱۹ جولای اثبات نمود که سوریه به سیستم اداری غیرمتمرکز نیاز دارد و تجربه عملی سیستم اداری در شمال و شرق سوریه، پروژه‌ی سیاسی و دمکراتیک و درستی را برای سوریه ارائه داده و تغییر به سمت سوریه‌ای متحد و دمکراتیک را برای همه سوریه ممکن ساخت.

از همان روز اول تاکنون تلاش‌ها و پروژه‌هایی برای تحت فشار قرار دادن و سرکوب این انقلاب را آغاز کردند، چون ترکیه این انقلاب را مخالف با منافع خود می‌دید و با هدف محدود نمودن انقلاب دست‌به‌کار شدند. اما تا به امروز همه تلاش‌های اشغالگران و آواره نمودن مردم موفق نبوده و آن‌ها به اهداف خود نرسیده‌اند و انقلاب با نیروی جوانان خود و با فداکاری‌های آن‌ها همچنان ادامه دارد و پیروزی‌های بزرگی به دست آورده است.

انقلاب ۱۹ جولای با شعارهایی مانند "سوریه دمکراتیک و عدالت برای همه" شانس دفاع از سوریه و اتحاد آن و اتحاد همه خلق‌های سوریه را افزایش داد. بر اساس پافشاری خلقمان بر پذیرش سوریه، تعهدات میهنی و تلاش‌ها برای درک پروژها و تحقق انقلاب دمکراتیک صورت گرفت.

‏شۆره‌شا 19’ێ تیرمه‌هێ ب هلگرتنا درووشما سووریه‌یا ده‌مۆكراتیك ئا ئادل ژ بۆ هه‌ر كه‌سی, شانسێن پاراستنا سووریێ, یه‌كتیا وێ و یه‌كتیا گه‌لێن سووریێ زێده‌ كر, ل پێشیا سرارا گه‌لێ مه‌ یا ل سه‌ر په‌ژراندنا سووریێ. ئایدیه‌تا نه‌ته‌وه‌یی ته‌ڤی هه‌ولدانێن به‌رۆڤاژیكرنا پرۆژه‌یا وان و راستیا شۆره‌شا خوه‌ یا ده‌مۆكراتیك.

انقلاب ۱۹ جولای در جنگ علیه ترور و در دفاع از منطقه ما، سوریه و همه منطقه و سرتاسر جهان علیه داعش و پشتیبان‌های آن‌ها که می‌خواستند به حساب سوریه و خلق ما خلافتی رادیکال ایجاد کنند و به خطری جدی تبدیل شدند، نقشی بسیار مهم و اساسی داشت. جنگ داعش دشوارترین آن‌ها بود چون برای از بین بردن خلق ما آمده بود و جنگ علیه آن‌ها هنوز هم ادامه دارد و آن‌ها هنوز هم تلاش می‌کنند تا به قدرت بازگردند.

۱۰ سال پس ‌از انقلاب ۱۹ جولای با بدست آوردن دستاوردهای تاریخی برای خلق‌های منطقه که ده‌ها سال برای بدست آوردن اراده سیاسی که بتوانند خود را با آن اداره نمایند و دفاع از دستاوردهای خود و زبان و فرهنگ خود، همچنان تلاش‌ها و مبارزات ادامه دارد.

به‌مناسبت دهمین سالگرد انقلاب آزادی و دموکراسی انقلاب ۱۹ جولای ما به همه خلق خود و همه خلق‌های سوریه و همه نیروهایی که از این انقلاب پشتیبانی نمودند و به آن اعتماد داشتند، تبریک می‌گوییم. همچنین ما یاد شهدای همیشه جاویدمان و مجروحین را گرامی می‌داریم.

ما پیمان می‌بندیم که روش و ارزش‌های انقلاب ۱۹ جولای که در ذیل ذکر شده‌اند هرگز تغییر نخواهد کرد:

۱ - ایجاد سوریه‌ای متحد و دمکراتیک.

۲ - آزادسازی همه مناطق اشغال‌شده و تضمین بازگشت همه کسانی که به ‌زور از خاک و سرزمین خود اخراج شدند.

۳- ادامه مبارزات آزادی زنان که در این انقلاب ستون اصلی هستند.

۴ - دفاع از منطقه خود با فلسفه خوددفاعی و با همه توان و امکانات خود در مقابل هرگونه حمله و تهدید و خطر.

۵- از بین بردن ترور با هر روش ممکن و جنگ علیه باقی‌مانده‌ها و تفکرات آن‌ها.

۶ - مبارزات ایجاد جامعه‌ای اکولوژیک و دمکراتیک و فلسفه زندگی آزاد و با اتحاد خلق‌ها و ملت دمکراتیک تضمین نمودن استقرار و ایجاد زندگی مشترک و حل و ایجاد راه‌حلی مناسب.

۷ - ادامه راه شهدا و مبارزات آن‌ها تا بدست آوردن آزادی و دمکراسی.

در پایان این بیانیه ما می‌گوییم که باید همه نیروهای میهنی برای بدست آوردن و محقق نمودن مطالبات خلق سوریه و ایجاد آزادی و دمکراسی و مقابله با هرگونه اشغالگری و هدف قرار دادن سوریه و خلق آن تلاش و مبارزه کنند. ما همچنین از ائتلاف بین‌المللی، روسیه و حکومت دمشق و همه سازمان‌های بین‌المللی، حقوق‌بشری و بشریت درخواست می‌نماییم تا در مقابل جنایات جنگی و ژنوسایدی که در منطقه توسط ترکیه و گروه‌های تبهکار انجام می‌شود به مسئولیت خود در مقابل منطقه عمل کرده و مبارزه برای دفاع از امنیت و آرامش منطقه و پشتیبانی از تلاش‌های خلق ما برای بدست آوردن زمینه مناسب برای ایجاد راه‌حلی دمکراتیک که سبب حل تنش‌ها و ایجاد امنیت و آرامش شود را فراهم نمایند.

دهمین سالگرد انقلاب ۱۹ جولای به اساس ایجاد سوریه‌ای دموکراتیک و از بین بردن اشغالگری تبدیل خواهد شد."