دفتر حفاظت کودکان از جنگهای مسلحانه، ۵۴ کودک را به خانواده‌هایشان بازگرداند

دفتر حفاظت کودکان از جنگ‌های مسلحانه در منطقه جزیر با همکاری نیروهای سوریه دمکراتیک ۵۴ کودک را به خانواده‌هایشان بازگرداند.

دفتر حفاظت کودکان از جنگ‌های مسلحانه در منطقه جزیر با همکاری نیروهای سوریه دمکراتیک، کنفرانسی خبری را در دفتر نیروهای دفاعی در منطقه عامودی برگزار کرد. این دفتر ۵۴ کودک را که به صفوف نیروهای سوریه دمکراتیک پیوسته بودند، به خانواده‌هایشان بازگرداند. ۵۴ کودک بر اساس معاهده‌ای بین‌المللی که بین سازمان ملل متحد و نیروهای سوریه دمکراتیک مبنی بر ممنوعیت تسلیح کودکان به امضا رسیده بود، به خانواده‌هایشان بازگردانده شدند.

بازگرداندن این کودکان به خانواده‌هایشان در جریان کنفرانسی خبری با مشارکت خالد جبیر و میری محمد ریاست مشترک دفتر حفاظت کودکان از جنگ‌های مسلحانه و عگید اگری از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک برگزار شد.

خالد جبیر در این مراسم اظهار داشت که بعد از فعالیتهای مشترکی که ماه‌ها ادامه داشته است، ۵۴ کودک بر اساس پیمان و معاهدات بین‌المللی که با سازمان ملل متحد امضا شده بود، از صفوف نیروهای سوریه دمکراتیک خارج شدند. وی در ادامه خاطرنشان ساخت که لازم است کودکان به خانه و مدارس بازگردند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرات مخرب جنگ ده ساله در سوریه اظهار داشت: کودکان آینده جامعه را تشکیل می‌دهند و لازم است که پیشرفت کنند. اما ما می‌بینیم که فرزندان جامعه ما به مبارزه نظامی چشم دوخته‌اند. با این حال ما بازگشت این نوجوانان را به خانه و مدرسه‌هایشان کنترل می‌کنیم.

جبیر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که نزدیک به ۱۵۰ کودک و نوجوان از صفوف نیروهای نظامی خارج شده و به خانواده‌هایشان بازگردانده شده‌اند. همچنین خالد جبیر از نیروهای سوریه دمکراتیک برای همکاری با آنها تشکر کرده و اعلام نمود که نیروهای سوریه دمکراتیک تنها نیروی نظامی در سوریه است که بر اساس قوانین و معیارهای بین‌المللی عمل می‌کند.

عگید آگری از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک هم در رابطه با تسلیح کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال اظهار داشت: وضعیت افرادی که مایل به صفوف نیروهای سوریه دمکراتیک هستند پیشاپیش مورد بررسی قرار می‌گیرد. اما بسیاری از کودکان به دلیل جنگ در سریکانی و گری سپی مدارک هویتی خود را از دست داده‌اند. در چنین وضعیتی کنترل دقیق سن آنها دشوار بوده است و آنها از این موقعیت استفاده کرده و به نیروهای سوریه دمکراتیک پیوسته‌اند. آگری در ادامه اظهار داشت که تلاش‌های آنها برای کنترل دقیق و خارج کردن کودکان از صفوف نیروهای سوریه دمکراتیک ادامه پیدا می‌کند.