در نوروز کوبانی بر عزم مقاومت و مبارزه‌ تاکید شد

در مراسم جشن نوروز که در تپه‌ی مشته‌نور در کوبانی برگزار شد، بر عزم مبارزه برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و مبارزه برای حل‌ مسئله‌ی کورد تاکید شد.

هزاران نفر از ساکنین کانتون فرات نوروز را جشن گرفتند. فرحان حاجی عیسی ریاست مشترک انجمن اجرایی کانتون فرات نوروز را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تمامی خلق‌ها تبریک گفت.

فرحان حاجی عیسی گفت: «ما خط‌مشی مبارزه را ادامه می‌دهیم‌، خط‌مشی که شهدا و مبارزان ما در جبهه‌های مقدم مبارزه آغاز کردند، ما به سوی آزادی گام برمی‌داریم. شعار نوروز ۲۰۲۴ آزادی برای رهبر عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد است که توسط آزادی‌خواهان جهان تعیین شده است، ما به سوی بنیان‌گذاری کشوری دمکراتیک و چند ملیتی گام برمی‌داریم. پیام نوروزی کوبانی، راه‌حل سیاسی از طریق گفت‌و‌گوی داخلی و بنیان نهادن سوریه‌ای مترقی و توسعه‌یافته است.»

پیمان علوش عضو کوردیناسیون کنگره ستار کانتون فرات، سخنرانی کرد و به دستاوردهای خلق منطقه اشاره کرد و گفت: «به سبب فلسفه‌ی رهبر عبدالله اوجالان، این دستاوردها را کسب کرده‌ایم و توطئه علیه منطقه را شکست دادیم. ما در کنار خلق خود در باکور کوردستان هستیم و قطعا در انتخابات شهرداری‌ها پیروز خواهند شد.»

عایشه افندی ریاست مشترک مجلس خانواده‌ی شهدای کانتون فرات گفت: «از تپه‌ی مشته‌نور که مهد شهداست، به مقاومت گریلا درود می‌فرستیم، یک بار دیگر قول می‌دهیم که راه آن‌ها را ادامه دهیم و پیروز خواهیم شد.»

در ادامه عایشه گفت، تا زمان تضمین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان علیه اشغال‌گران و سیاست‌های حکومت اشغال‌گر ترکیه مبارزه خواهیم کرد.

مراسم با اجرای هنرمندان ادامه یافت.