درخواست منطقه پرواز ممنوع برای جلوگیری از جنایات هوایی ترکیه

اهالی شمال و شرق سوریه در حالی پیکر چهار مبارز جانباخته را به خاک سپردند. ترکیه به گلوله‌باران روژاوا ادامه داده و نهادهای صنفی مدنی نیز با برگزاری تجمعاتی خواستار اعلان منطقه پرواز ممنوع در شمال و شرق سوریه شده‌اند.

تصاویر به دست آمده از روژاوا و سایر نواحی فدراسیون شمال و شرق سوریه نشان می‌دهد مردم منطقه در حال تدارک دید و بازدیدهای تعطیلات عید قربان هستند. آنها در شرایطی برای ادامه حیات می‌کوشند و امیدهای خود را زنده نگه داشته‌اند که در محاصره انواع گروه‌های افراطی تبهکار و حکومت‌هایی هستند که به دنبال فرصتی برای قتل‌عام این مردم می‌گردند.

داعش و ترکیه در صدر این دشمنان هستند که جنایاتشان پایانی ندارد. مردم روژاوا اما باکی از این دشمنان ندارند، گرچه طرفدار صلح و انساندوستی بوده و با هیچ مردمی در منطقه دشمنی هم ندارند.

در حوالی نواحی شهری و روستایی، گلوله باران و حملات راکتی ترکیه هفتەهای متوالی است که ادامه یافته. بویژه نواحی اطراف عفرین و منبج که ترکیه می‌گوید دست به حمله نظامی به آن خواهد زد.

در جریان آخرین حملات، چهار مبارز جان خود را از دست داده‌اند. پیکر دو تن از آنها در منبج و دو تن در کوبانی به خاک سپرده شد. مبارزانی که در کوبانی به خاک سپرده شدند در یک حمله پهبادی ترکیه به منطقه عین‌عیسی جان خود را از دست داده بودند. پهبادهای ترکیه بارها در آسمان شمال سوریه پرواز کرده و مرتکب جنایات خونینی علیه غیرنظامیان و نیروهای سوریه دمکراتیک شده‌اند.

نیروهای بین‌المللی از جمله ائتلاف مبارزه با داعش درباره خونریزی‌های ترکیه سکوت می‌کنند. اتحادیه‌های صنفی و مدنی شمال و شرق سوریه با برگزاری تجمعاتی، از قدرت‌های حاضر در سوریه که کنترل آسمان منطقه را در دست دارند خواستەاند برای جلوگیری از بمباران هوایی ترکیه، در آسمان نواحی شمال شرقی کشور، منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند.

حملات ترکیه که با انگیزه‌های نژادپرستانه انجام می‌شوند زندگی روزمره مردم را مختل می‌کند. تجربه نشان داده نظامیان ترکیه و یا مزدوران تبهکار آن اگر از نیروی هوایی برخوردار نباشد جسارت رویارویی با یگان‌های مدافع خلق و نیروهای ق.س.د ندارند. اتکای آنها به بمباران هوایی است. بنابراین اعلان منطقه پرواز ممنوع برای جلوگیری از خونریزی‌ها مهم است