دو موضوع کنگره جنبش جامعه دمکراتیک؛ جنگ خلق انقلابی، دفاع ذاتی

در کنگره‌ی TEV-DEM اعلام شد که رژیم ترک تروریسم را در منطقه ایجاد کرده و باید در رابطه با سازماندهی براساس جنگ خلق انقلابی گفتگو شود و اداره دفاع ذاتی پیشرفت نماید.

روز گذشته چهارمین کنگره‌ جنبش جامعه دمکراتیک با شعار "جامعه دمکراتیک با موسسات دمکراتیک بنیان گذاشته می‌شود" در سالن آرام تیگران شهرک رمیلان از توابع قامشلو برگزار شد. پس از پیام افتتاحیه کنگره و سخنرانی غریب حسو و زلال جگر روئسای مشترک کنگره جامعه دمکراتیک سخنانی ایراد کردند.

احسان شبلی به نمایندگی از خانواده شهدای شمال و شرق سوریه، حمدان العبید جانشین ریاست مشترک شورای اداره خود‌مدیریتی و رمزیه محمد سخنگوی شورای اجرایی کنگره ستار و نوری محمود سخنگوی ی.پ.گ صحبت نمودند.

'دولت ترکیه هرگونه تروری را علیه خلق‌های منطقه انجام می‌دهد'

احسان شبلی به تاریخ توطئه علیه خلق‌های خاورمیانه اشاره کرد و گفت:"ابرقدرت‌ها در هر زمانی علیه خلق‌های خاورمیانه دست به توطئه زده‌اند. آخرین توطئه علیه خلق کورد در وجود عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد انجام شد که بسیاری از کشورها در آن دست داشتند. ابتدا دولت اشغالگر ترکیه که هر گونه تروری علیه خلق‌های منطقه انجام می‌دهد، می‌خواهد خلق‌ها را از بین برده و منطقه را اشغال نماید اما مقاومت خلقمان و صیانت از نیروهای نظامی و امنیتی به جهان نشان داد که ما خلقی دارای اراده و تاریخ مقاومت هستیم و دارای فلسفه‌ی دمکراتیک و آزادی می‌باشیم."

'ما در مجموع از بشریت دفاع می‌کنیم'

حمدان العبید سخنگوی ریاست مشترک اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه نقش خود مدیریتی را برای دفاع از بشریت علیه ترور تشریح کرده و گفت:"دولت ترکیه براساس انکار و قتل‌عام خلق‌ها ایجاد شده و از این سیاست علیه خلق‌های شمال و شرق سوریه پیروی می‌کند. زمانی‌که به زندان صناعه حسکه حمله شد و این حمله به پیروزی نرسید، به شیوه‌ای وحشیانه به شنگال و مخمور و شمال و شرق سوریه حمله کردند. اما باید جهان بداند که ما از همه جهانیان دفاع می‌کنیم."

رمزیه محمد سخنگوی کنگره ستار نیز گسترش مبارزات و مقاومت را در مقابل حملات و توطئه‌ها و همچنین از بین بردن فساد در میان دستگاه‌های اداره‌ی خودمدیریتی را بسیار حائز اهمیت قلمداد نمود. رمزیه محمد برای صیانت از نیروهای نظامی و امنیتی و اداره خودگردان از همه دعوت نمود.

'باید خوددفاعی را پیش ببریم'

نوری محمود سخنگوی یگان‌های مدافع خلق ی.پ.گ به عملیات "گرز خلق" علیه حمله به زندان صناعه اشاره کرد و گفت:"با مقاومتی قدرتمند و با کمک خلقمان حملات را شکست دادیم. باید در کنگره درباره‌ی اهمیت سازماندهی خلق براساس جنگ خلق انقلابی گفتگو شود. باید راه و روش خود دفاعی به پیش برده شود."
همچنین نوری محمود در مورد نقش جنبش جامعه دمکراتیک در گسترش خلق انقلابی در منطقه صحبت کرد و گفت:"نقش TEV-DEM در پیشبرد فرهنگ جامعه بسیار مهم است و به همین دلیل برای موفق کردن جنگ خلق انقلابی و از بین بردن همه توطئه‌های اشغالگران نقشی بسیار مهم و حائز اهمیت دارد."