غریب حسو: جنگ داخلی خطرناک‌تر از حملات ترکیه است

غریب حسو با اشاره به اینکه جنگ برادرکشی خطرناک‌تر از حملات ارتش اشغالگر ترکیه است، از پ.د.ک خواست که در کنار دشمن نباشد.

رئیس مشترک شورای اجرایی ک.ج.ک روز شنبه (١٢ ژوئن/ ٢٢ خرداد)، با صدور بیانیه‌ای از آحاد خلق کورد درخواست کرده بود که تهدید کنونی علیه کوردها را ببینند و برای جلوگیری از ورود پ.د.ک به جنگ علیه کوردها وارد عمل شوند.

در پی بیانیه ک.ج.ک، غریب حسو رئیس مشترک جنبش جامعه دمکراتیک (TEV-DEM) در گفتگو با خبرگزاری هاوار به ارزیابی مخاطرات پیش رو در مورد احتمال جنگ کوردکشی سخن گفت.

غریب حسو گفت: "ما، جنبش جامعه دمکراتیک از نزدیک وضعیت را دنبال می‌کنیم، در نتیجه حملات دولت اشغالگر ترکیه با هدف کشتار و از بین بردن کوردها، یک خطر بزرگ وجود دارد."

حسو گفت که دولت اشغالگر ترکیه در تلاش است تا با اشغال جنوب کوردستان ارزش‌ها و دستاوردهای کوردها را از بین ببرد.

حسو با اشاره به تلاش ترکیه برای ایجاد یک جنگ داخلی بین نیروهای کورد، گفت که ترکیه در تلاش است تا احزاب کورد را در حملات خود مشارکت دهد.

حسو گفت: "جنگ داخلی خطرناک‌تر از حملات ترکیه است و دشمن در تلاش است این سیاست را اجرا کند."

حسو در ادامه سخنان خود با اشاره به ضربات سنگین وارد شده به ارتش ترک از سوی نیروهای گریلا افزود: دولت ترکیه ضربات سنگینی را از گریلاها متحمل شده و شکست خورده است، بنابراین در تلاش است از فشارهای خود کاسته و شکست‌های خود را کتمان کند. به همین دلیل به دنبال شریک می‌گردد. شریک او هم پارت دمکرات کوردستان است. مشارکت پارت دمکرات کوردستان یک خطر بزرگ است و به کوردها و کوردستان هیچ خدمتی نمی‌کند.

غریب حسو، رئیس مشترک TEV-DEM از نیروها و احزاب و سازمان‌های جامعه مدنی کورد در بخش‌های کوردستان، به ویژه در جنوب کوردستان خواست که فشار زیادی را به پ.د.ک وارد کنند تا از همکاری خود در حملات اشغالگرانه ترکیه دست بردارد. پ.د.ک نباید در کنار دشمن باشد، بلکه برای وحدت کوردها آماده باشد.