غریب حسو: ترکیه برای گرفتن انتقام از شکست داعش، از دیرک گرفته تا شنگال را بمباران می‌کند

غریب حسو ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیک اعلام کرد که دولت ترک شکست داعش در زندان حسکه را تحمل نکرده و به همین دلیل با هوایپماهای خود، شمال-شرق سوریه، مخمور و شنگال را مورد حمله قرار داده است.

دولت اشغالگر ترک روز گذشته با هواپیماهای خود یک روستا در دیرک، شنگال و کمپ پناهندگان شهید رستم جودی را در مخمور را شدیدا بمباران کرد. این حمله همزمان با اعلام شکست قطعی تبهکاران داعش در حسکه بود.

در رابطه با حملات صورت گرفته به شمال-شرق سوریه، شنگال و کمپ مخمور، ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیک TEV-DEM، غریب حسو با خبرگزاری هاوار گفتگو کرد. در این گفتگو غریب حسو ضمن اشاره به شکست تبهکاران داعش به زندان صناعی گفت: حملات صورت گرفته از سوی اشغالگری ترک، به منظور تلافی و گرفتن انتقام از شکست تبهکاران داعش در حسکه بوده است. پیروزی‌هایی که نیروهای سوریه دمکراتیک و خلق‌های شمال-شرق سوریه در چارچوب «گرز خلق‌ها» انجام دادند، ضربه سنگینی بر دولت اشغالگر ترک وارد کرد.

حسو در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که شکست داعش کارت دولت ترک مبنی بر بهره‌برداری و کمک به داعش را مشخص کرده است. ارتش اشغالگر ترک از ابتدای حملات خود بخش‌هایی از شمال-شرق سوریه را اشغال کرده است. حملات زمینی را هم به منطقه افزایش داده است. شب‌های گذشته هم به شدت مناطق شهبا، روستاهای دیرک و مخمور، شنگال را اشغال کرده است. این مسئله نشان می‌دهد که دولت ترک تلاش می‌کند تا انتقام شکست داعش را بگیرد و این شکست را نمی‌پذیرد.

غریب حسو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که دولت اشغالگر ترک خلق‌های شمال-شرق سوریه و خصوصا خلق‌های منطقه حسکه را تحمل نکرده است. به همین دلیل به شیوه‌ای وحشیلانه به همه منطقه حمله می‌کند. دولت اشغالگر ترک تلاش می‌کند تا خلق‌های شمال-شرق سوریه و خلق کورد را که داعش را شکست داده‌اند نابود کند. این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه بخشی از ناتو است. اما متاسفانه می‌بینیم که یک عضو ناتو از تبهکاران داعش حمایت می‌کند تا به زندان صناعی حسکه حمله کنند. امرای داعش را از زندان فراری داده و از این طریق حملاتشان به منطقه را گسترش بدهند.

در رابطه با حملات پراکنده ارتش اشغالگر ترک به مناطق روژآوا، حسو اعلام کرد که روسای ائتلاف بین‌المللی و ناتو حتی یک روز هم حملات صورت گرفته از سوی دولت ترک را مورد انتقاد قرار نداده‌اند. اما لازم است که دولت ترک به دلیل دست زدن به حملات و جنایات جنگی، خصوصا بعد از حمله به زندان صناعی، مورد بازخواست قرار گرفته و محاکمه شود.

دولت ترک از طریق حملات خود تلاش می‌کند تا انتقام شکست‌های داعش را بگیرد

غریب حسو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که دولت اشغالگر ترک از طریق این حملات می‌خواهد انتقام شکست‌های داعش را بگیرد و پروژه خودمدیریتی شمال-شرق سوریه را از میان بردارد و در این باره افزود: سکوت جامعه بین‌المللی خصوصا ائتلاف بین المللی علیه داعش راه را برای گسترش دادن حملات دولت اشغالگر ترک فراهم می‌کند.

غریب حسو در خاتمه سخنان خود خاطرنشان ساخت که به نمایندگی از جنبش جامعه دمکراتیک، از خلق‌های شمال-شرق سوریه درخواست می‌کند که در برابر حملات دولت ترک موضعی قدرمند اتخاذ کرده و مانند دوره‌های که نیروهای سوریه دمکراتیک داعش را درهم شکستند، این بار هم تلاش‌های انان را با شکست مواجه سازند. با روح پیروزی، با اتکا به خون ۱۲۱ شهید اخیر، حملات را متوقف کرده و از دستاودهای خود حراست کنند. برخودان و مبارزه از آن ما و شکست از آن فاشیستها، تروریستهای داعش و اشغالگری ترک خواهد بود.