هدف کمیته پیگیری کنفرانس آزادی رهبر اوجالان چیست؟

هدف کمیته پیگیری اولین کنفرانس ابتکار آزادی رهبر عبدالله اوجالان در سوریه، پیگیری نتیجه گیری و توصیه های کنفرانس، تقویت مبارزات دیپلماتیک، حقوقی و فکری برای دستیابی به آزادی رهبر عبدالله اوجلان است.

در ۲۷ دسامبر ۲۰۲۲ اولین کنفرانس ابتکار آزادی رهبر عبدالله اوجالان در سوریه برگزار شد و با اتخاذ تصمیمات گستردەای به پایان رسید. تشکیل یک ائتلاف دموکراتیک از فعالان آزادی دموکراتیک و وکلا برای حمایت از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تشکیل یک کمیته پیگیری که وظیفه آن تلاش برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خواهد بود از جملە این تصمیمات هستند. این کنفرانس در شرایطی برگزار شد که رهبران جنبش آزادیبخش کوردستان وضعیت در امرالی را خطرناک و اضطراری توصیف کرده بودند.

همه حق دارند برای آزادی رهبری مبارزه کنند.

سلیمان احمد، یکی از اعضای ابتکار آزادی رهبر عبدالله اوجالان در سوریه، با توجه به اهمیت برگزاری کنفرانس در این زمان گفت: انزوای شدید علیه رهبر اوجالان در امرالی در میان همه دموکرات ها و میهن‌دوستان تردیدهایی  در مورد وضعیت سلامتی رهبر مطرح است، زیرا همه سیاست های علیه او به دور از روش های انسانی است.

احمد ادامه داد: این همایش در شرایطی برگزار شد که فعالیت های گسترده ای علیه انزوای شدید در شهرهای کوردستان و خارج از آن در حال انجام است. این همایش با حضور نمایندگان مردم در حوزه های حقوقی، سیاسی و مدنی در منطقه جزیره برگزار شد. برای شنیدن نظرات، پیشنهادات و تنظیم برنامه کاری برای  ابتکار عمل  برگزار شد. زیرا این حق همه است که برای آزادی  رهبر اوجالان مبارزه کنند.

احمد از متعهد شدن شرکت کنندگان در کنفرانس در مورد اجرای فعالیتها برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خبر داد و بر اهداف کمیته‌ای که در پایان کنفرانس تشکیل شد تاکید کرد و ادامه داد: کمیته نظارت متشکل از ٥ نماینده از نهادهای شرکت کننده بود که نتیجه گیری و پیشنهادات کنفرانس را پیگیری با ابتکار عمل بود.

احمد ادامه داد: دستیابی به آزادی رهبر اوجالان و توسعه ایده های او برای اجرا در همه ابعاد زندگی و تبدیل آرمان آزادی رهبر به آرمان همه مردم، وظیفه همه نهادها، شخصیت های دموکراتیک منطقه و جهانی است.

افزایش مبارزات دیپلماتیک، آرمانی و قانونی

احمد در خصوص مکانیسم کاری کمیته پیگیری گفت: برای تکمیل کار همه نتایج همایش یک سال برای کمیته تعیین شده است. سلیمان احمد در پایان گفت: باید مبارزه با همه شخصیتهای بینالمللی و دموکراتیک بالا گرفته شود، مبارزه دیپلماتیک، فکری و قانونی برای تحت فشار قرار دادن نیروهای بین المللی و دستیابی به آزادی رهبر اوجالان در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.