تصویر

هدف ما حفاظت از طبیعت و محیط زیست است

عارف بالی رئیس مشترک هیئت محیط زیست کانتون فرات با بیان اینکه به منظور حفاظت از محیط زیست و طبیعت به کار خود در زمینه کاشت درخت و برگزاری سمینارها سرعت داده‌اند گفت: «هدف ما کمک به ایجاد یک محیط زیست خوب و افراد سالم است.»

حفاظت از محیط زیست

عارف بالی رئیس مشترک هیئت محیط زیست کانتون فرات، در مورد حفاظت از طبیعت، درخت‌کاری و سمینارهایی که در دانشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و مدارس برگزار می‌شود با خبرگزاری فرات صحبت کرد. شایان ذکر است مرحله دوم سمینارها تا ماه نوامبر ادامه خواهد داشت.

مشارکت موسسات و نهادها در مرحله درختکاری

بالی با بیان اینکه هر ساله اقدام به کاشت درخت می‌کنند گفت: «از اول ژانویه سال جاری اقدام به کاشت درخت کردیم که این گام با شعار «حافظ محیط زیست باش» با مشارکت نهادها و ارگان‌ها آغاز شد. این مرحله بعد از ۴ آوریل و به مناسبت سالروز تولد رهبر آپو وارد مرحله دوم خود شد. اهمیت درخت برای یک جامعه از طریق سمینارهایی در مدارس، دانشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها و همچنین در سطح جامعه توضیح داده خواهد شد.»

بالی با بیان اینکه به مناسبت زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دو جنگل کاشته شده است گفت: «در روستای سفتک و در منطقه چلبی جنگل کاشته شد. پیش از آن در ابتدای سال جنگلی در چلبی کاشته شده بود. به منظور تقویت آگاهی از اهمیت حفاظت از طبیعت، سمینارهایی نیز در این زمینه برگزار می‌شود.»

بالی با بیان اینکه پس از اتمام مدارس برای تمامی اقشار جامعه سمینار برگزار می‌شود، ادامه داد: «فعلا بیشتر سمینارها بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود. زیرا کسانی که از طبیعت محافظت خواهند کرد نسل‌های جدید هستند. به همین ترتیب پس از اتمام مدارس، سمینارهایی در کمون‌ها و شوراها برگزار می‌شود.»

بالی در نهایت گفت: «در زمان رژیم بعث آنها فقط برای منافع خود کار می‌کردند. ساختن کارخانه‌ها و اماکن صنعتی در داخل شهر و میان خانه‌ها هم بر سلامتی افراد و هم بر میزان آلودگی هوا تأثیر می‌گذارد.»