هزاران نفر از ساکنین منطقە فرات انزوا را محکوم کردند

ساکنین منطقە فرات و کمیتەی بهداشت و درمان منبج، زندان انفرادی علیه رهبر عبدالله اوجالان را محکوم کردند و خواهان آزادی جسمی رهبر اوجالان شدند.

ساکنین اقلیم فرات با هدف پایان دادن به حکم زندان رهبر اوجالان و آزادی جسمی وی، یک تجمع اعتراضی با شعار "ما با روحیەی تازەگری و نوشدن آزادی رهبر اوجالان را بدست می آوریم" انجام دادند.

کـــــوبـــــــانــــی

راهپیمایی هزاران نفری اقلیم فرات که از محلەی زن آزاد در کوبانی بەسمت خیابان شهید ساریا اوزگور یا همان خیابان 48 بود شروع شد.

معترضان با در دست داشتن عکسهای رهبر اوجالان شعارهایی ازقبیل "بدون رهبر نمیشه" و "مبارزه زندگی است" سردادند.

در جادەی شهید ساریا تظاهرات به تجمع مبدل شد و درآنجا عضو مدیریت دستەی جوانان و ورزش اقلیم فرات، خوناو خلیل سخنرانی کرد و زندانی بودن رهبر اوجالان را محکوم نمود و گفت: "فشارهایمان را تشدید می کنیم، چون وضع سلامت رهبرمان مشخص نیست و این خطرناک است. از امروز ما از همه می خواهیم که به دولت اشغالگر ترکیه فشار بیاورند تا حداقل از وضعیت رهبرمان باخبر باشیم."

تظاهرات با شعارهای "زندەباد مقاومت رهبر اوجالان"، "بدون رهبر ممکن نیست" و "مقاومت زندگی است" بەپایان رسید.

مـــنـــبـــــج

همچنین کمیتەی بهداشت و مدیریت اجتماعی دموکراتیک منبج طی اعلامیەای زندان رهبر اوجالان را محکوم نمود.

عضو کمیتەی پزشکان هنادی المواس با شرکت اعضای کمیته و پزشکان بیمارستانهای شهر منبج اعلامیەای را جلو درب بیمارستان قرائت کردند.

در این اعلامیه چنین عنوان شد:

24سال از زندانی کردن ناروای رهبر اوجالان می گذرد که توسط حزب عدالت و توسعه و خلاف همەی موازین حقوقی بین المللی دربارەی حقوق بشر است اجراء می شود.

با تحمیل زندان غیرعادلانه علیه رهبر فکر دموکراتیک و آزاد رهبر عبدالله اوجالان، دشمنی خود را فکر آزاد و روشن نشان می دهند.

رهبر اوجالان در زندان و بەدلیل شکنجه دچار بیماری شده و این با نبود ملاقات و بی خبری از او تشدید می شود.

زندانی کردن رهبر اوجالان با هدف سیاسی، زیرپا نهادن همەی قوانین است.

وضعیت سلامت ایشان در زندان مشخص نیست و بەدلیل شرایط زندان و عدم ملاقات با خانواده و وکلایش، زندگی ایشان در معرض خطر است.

سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری در جهان در قبال رهبر اوجالان مسئولند و ما از فعالان حقوق بشر در جهان، سازمان دفاع از حقوق بشر و همەی آزادیخواهان می خواهیم که به دولت ترکیه فشار بیاورند تا از وضعیت جسمانی رهبریمان اطلاع رسانی کند و بگذارند وکلاء و خانواده و پزشکان و روزنامەنگاران با او دیدار داشته باشند."

اعلامیه با شعار "زندەباد رهبر اوجالان" بەپایان رسید.