حزب اتحاد دمکراتیک: باید از مقاومت کوبانی تجربه گرفت

پ.ی.د اعلام کرد که مقاومت کوبانی به سمبل اراده آزاد خلق کورد مبدل گردیده و افزود:"باید از مقاومت کوبانی تجربه گرفت."

مجلس عمومی حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) به مناسبت اول نوامبر، روز جهانی کوبانی بیانیه‌ای صادر کرد.

در آغاز بیانیه آمده است:"در کنگره کوردستان که سال ٢٠١۴ در پارلمان اروپا برگزار شده بود تصمیم گرفته شد که ١ نوامبر به عنوان روز همبستگی جهانی با کوبانی که به سمبل مبارزه علیه ترور و نابودی داعش تبدیل شده بود نامگذاری شود. از این روز به بعد کاروان آزادیخواهان و دمکراسی‌خواهان سراسر جهان به میدان‌ها سرازیر شدند و از خلق کورد حمایت کردند."

بیانیه خاطرنشان کرده است که قبل از مقاومت حماسه‌وار کسی نام کوبانی را نشنیده بود اما مقاومت خلق کورد در مقابل ترور و حامیان ترور جایگاه کوبانی را تغییر داده و به سمبل خلق‌های فرودست در سراسر جهان مبدل شد.

همچنین می‌افزاید که کوبانی به سمبل اراده آزاد ملت کورد مبدل گشت و از این رو خلق‌های ساکن در مناطق شمال و شرق سوریه هزاران جوان را فدای این پیروزی کردند. پ.ی.د افزوده است:"ما به این مناسبت اعلام می‌کنیم که پیروزی جوانان کوبانی و طیف‌های آن پیروزی تمامی بشریت است."

در بیانیه آمده است:"ما وامدار شهیدان مقاومت کوبانی و تمامی شهیدان راه آزاد و مجروحانی هستیم که آفرینندگان حماسه کوبانی هستند."

در بیانیه مجلس عمومی پ.ی.د از خلق دعوت به عمل آمده است که از روحیه مقاومت کوبانی صیانت به عمل آورد و از این مقاومت تاریخی بی‌سابقه تجربه کسب کند، زیرا تنها راه رسیدن به آزادی، دمکراسی و برادری خلق‌هاست.