جنبش جامعه دمکراتیک: کارگران و زحمت‌کشان علیه فاشیسم و خائنان متحد شوید

جنبش جامعه دمکراتیک در بیانیه‌ای اول ماه می مصادف با روز جهانی کارگر را به تمامی زحمتکشان و کارگران شمال و شرق سوریه تبریک گفت.

جنبش جامعه دمکراتیک (TEV-DEM) به مناسبت اول ماه می، روز جهانی کارگر بیانیه‌ای را خطاب به تمامی اقشار زحمتکش و کارگر صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: "فرارسیدن ١٣۶مین سالگرد اول می را به تمامی کارگران و زحمتکشان شمال و شرق سوریه و عموم خلق‌های مقاومتگر در برابر بی‌عدالتی و نظام سلطه تبریک می‌گوییم."

در ادامه بیانیه آمده است: "کارگران و زحمت‌کشان به عنوان یکی از بزرگترین اقشار جوامع مبارز و فداکار در جهان به شمار می‌روند که در معرض رنج، بی‌عدالتی، محکومیت و ظلم دولت‌های سرمایه‌داری و نظام سلطه اقتصادی- سیاسی قرار دارند. این نظام‌ها برای منافع غیراخلاقی خود جان بسیاری از زحمت‌کشان را گرفته و از آنها همچون برده در راستای سود و جاه‌طلبی خود استفاده کرده‌اند."

جنبش جامعه دمکراتیک در ادامه بیانیه خود تصریح کرد که "کاگران و زحمت‌کشان با سازماندهی و بسیج توانایی‌هایی فکری و شخصی خویش از طریق تظاهرات و اعتصاب به جستجوی برابری و عدالت اجتماعی و سازماندهی خود به اراده آزاد دست یافتند. تظاهراتی که به انقلابی علیه نظام استثمارگر سرمایه‌داری و مطالبه حقوق و عدالت برای رسیدن به اراده آزاد و بهبود شرایط زندگی تبدیل شد و فداکاری‌های بزرگی را در طی ١٣۶ سال مبارزه انجام دادند. اینچنین موفق گردیدند با قدرت اراده خود را تحمیل کند و به کشتار زحمت‌کشان پایان دهد."

جنبش جامعه دمکراتیک با اشاره به موانع پیش روی زحمت‌کشان در جهان می‌افزاید:"جای تاسف است که این قشر زحمتکش و کوشا هنوز نمی‌توانند مراسم جشن اول می را برگزار کنند، بلکه هر سال در معرض موانع و تحقیرهایی قرار می‌گیرند که به درگیری و تنش می‌انجامد."

بیانیه می‌افزاید که نظام سرمایه‌داری به بلای جان بشریت و ابر سیاهی مبدل شده که به شدت جهان را تحت تأثیر قرار داده است. جنبش جامعه دمکراتیک بحران‌های موجود در جامعه جهانی و سیاست‌های رژیم‌های مستبد در جهان و گروه‌های بنیادگرا را دو روی یک سکه عنوان کرده است.

بیانیه با اشاره به سیاست‌های اعمال شده علیه کارگران می‌افزاید: بسیاری از دولت‌ها از جمله کشورهای منطقه مدعی حمایت از حقوق کارگران و زحمتکشان هستند، به‌ویژه دولت اشغالگر ترک که وحشیانه‌ترین و کثیف‌ترین سیاست‌ها را برخلاف میل و اراده خلق‌ها اعمال می‌کند. با سیاست دستگیری‌ خودسرانه و تحمیل بیکاری، اشتغال و بی‌سوادی بر جوامع و تحمیل سیاست انکار و نسل‌کشی بر خلق‌های منطقه از طریق سیاست جنگ ویژه، جان زحمتکشان و کارگران را در زندان‌ها می‌گیرد.

جنبش جامعه دمکراتیک به نقش کارگران در انقلاب شمال و شرق سوریه اشاره کرده و می‌افزاید: قشر کارگر و زحمتکش نقش مهم و مثال زدنی را همراه با همه اقشار جامعه در انقلاب اراده خلق‌ها ایفا کردند. خلق‌های مقاومت‌گر شمال و شرق سوریه و تمامی منطقه مکمل مبارزات زحمتکشان شدند و علیرغم همه سختی‌ها و مصایب با اراده و تلاش و مبارزه بر موانع پیروز شدند. حماسه‌های قهرمانانه و اخلاقی مبتنی بر مبانی و معیارهای انسانی، با مشارکت فعال زنان زحمتکش و مبارز در اکثر عرصه‌ها با پایبندی به روح، به ارزش‌ها و معیارها به اول می مبدل شد. ارزش‌های یک جامعه انقلابی در برساخت جامعه دمکراتیک آزاد است که به بهترین شیوه ممکن به بازتعریف خود می‌پردازد."

جنبش جامعه دمکراتیک در پایان روز اول می را به تمامی کارگران و زحمت‌كشان شمال و شرق سوریه تبریک گفته و خواستار استحکام و ارتقای همبستگی میان طیف‌های جامعه علیه رژیم فاشیست ترکیه و خائنان کورد شده است.