خانواده شهدا: گریلا قدرت و موجودیت خلق کورد است

خانواده‌های شهدای عفرین به خبرگزاری فرات(ANF) گفتند که مقاومت و قهرمانی گریلاها در کوه‌های آزاد باعث افزایش قدرت و روحیه خلق کورد می‌شود. آنها همچنین ابراز داشتند که همیشه از گریلا حمایت خواهند کرد زیرا گریلا هستی خلق کورد است.

حسن بیرکو (پدر شهید شیلان) از مقاومت و دلاوریهای گریلاها در کوه‌های آزاد و حمایت آنها از گریلاها گفت و سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: «این دختران و پسران ما هستند که در کوه‌های آزاد می‌جنگند. آنها عاشق خون و جنگ نیستند، آنها عاشق آزادی هستند و امروز برای به دست آوردن آزادی و برابری خود مبارزه می‌کنند. به همین دلیل، هر چقدر هم که قهرمانی آنها را بیان کنیم، نمی‌توانیم حق مطلب را ادا کنیم. گریلاها فرزندان ما هستند، آنها هستند که از کرامت ما محافظت می‌کنند. در کوه‌های آزاد، گریلاهای آزادی‌بخش نه تنها مقاومت می‌کنند و می‌جنگند، بلکه در سخت‌ترین فصل سال و در این زمستان سرد مقاومت می‌کنند. گریلاهای آزادی‌بخش با وجود همه شرایط عملیات خود را علیه دشمن انجام می‌دهند و ضربات سنگینی به دشمن وارد می‌کنند.»

عضو شورای خانواده شهدا، امل قهرمان نیز به مقاومت گریلا در مناطق حفاظتی مدیا پرداخت و گفت: «در کوه‌های آزاد با وجود سختی‌ها، گریلاهای آزادی در برابر انواع تکنیک‌های سنگین مقاومت می‌کنند و هرگز تسلیم نمی‌شوند. آن‌ها این کار را نمی‌کنند و یک قدم هم به عقب برنگشتند. ما هم از آنها نیرو و روحیه می‌گیریم. با وجود این همه سختی، گریلاها با مبارزات خود در سراسر جهان شهره شدند. ما حاضریم هر کاری از ما خواسته شود انجام دهیم، زیرا ما و گریلا مکمل یکدیگر هستیم.»

عارف سیدو، عضو کمیته آموزش سازمان خانواده‌های شهدا در پایان با بیان این سخنان موضع‌گیری خود را نشان داد و گفت: «مقاومتی که گریلاها در کوه‌های آزاد نشان دادند، مقاومتی تاریخی و افسانه‌ای است و نمونه‌ای از آن در تمام جهان وجود ندارد. زیرا گریلا خود را نیروی انسانی و مسئول ارزش‌ها و اخلاقیات جامعه می‌بیند. بنابراین گریلا خوب می‌داند که چگونه بدون تردید با دشمن بجنگد و چگونه ضربات سنگینی به دشمن وارد کند و برای مردم خود پیروز شود و مردم خود را از همه تهاجمات محافظت کند.»

عارف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه گریلاها را هستی خود می‌بینند، سخنان خود را با این جملات به پایان رساند: «ما گریلاها را روح، فطرت، کرامت و هستی خود می‌بینیم. امروز به یمن گریلاها تاریخ قهرمانی در سراسر کوردستان نوشته می‌شود، آنها هستند که به خلق کورد نیرو و روحیه می‌دهند . به همین دلیل است که ما وجود خود را در وجود گریلاها می‌بینیم. آنها قدرت و افتخار ما هستند.»