خلق عفرین و شهبا نوروز ۲۰۲۲ را گرامی داشتند

خلق عفرین و شهبا عید نوروز را با شکوه هر چه تمام جشن گرفته و اعلام نمودند؛"نوروز ۲۰۲۲ را به نوروز آزادی رهبر آپو تبدیل می‌کنیم."

خلق عفرین و شهبا با شعار "با اراده خلق‌ها نوروز را به نوروز آزادی رهبر آپو تبدیل خواهیم کرد" عید نوروز را در منطقه احدث شهبا برگزار نمودند.

مراسم با ادای احترام به شهدای راه آزادی آغاز شد و سپس حاضرین به سخنان رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گوش دادند.

مراسم با شور و هیجان بسیار ادامه یافت و همه طیف‌های مختلف شهبا با ویژگی‌های منحصر به ‌فرد خود در آن شرکت نمودند. همچنین خلق عفرین که مدت ۴ سال است در شهبا مقاومت می‌کنند و در آن‌جا خود را سازماندهی کرده‌اند اعلام کردند:"در این نوروز پاسخ دشمنان را داده و اثبات می‌نماییم که اراده خلق شکست نخواهد خورد."

در این مراسم هم چنین زنان عفرین نیز در رابطه با احساس خود در مورد نوروز با خبرگزاری فرات صحبت نمودند.

الیف شیخ محمد عضو شورای رهبری کنگره ستار صحبت نموده و عید نوروز را به رهبر اوجالان و همه خلق کورد تبریک گفت. وی اعلام کرد:"خلق عفرین به دلیل اشغالگری دولت ترکیه در منطقه شهبا آواره شده‌اند، اما یک‌بار دیگر جشن نوروز جشن تغییر و رستاخیز را باشکوه برگزار کردند. در این مراسم همچنین پیامی به جهانیان دادند که در مقابل اشغالگری دولت ترکیه باید پاسخی مناسب داده و دست از سکوت بردارند."

همچنین فریده ایبو عضو شورای رهبری کنگره ستاره منطقه عفرین عید نوروز را به رهبر اوجالان، مبارزان آزادی و همه خلق‌های خاورمیانه تبریک گفت.

امل سلیمان عضو شورای زنان آزاد شهبا نیز گفت، امروز آن‌ها در مراسم نوروز شرکت کرده و همراه با خلق عفرین دور هم گرد آمده‌اند و این مراسم را گرامی داشتند. امل سلیمان همچنین عید نوروز را به رهبر اوجالان و همه خلق‌ها تبریک گفت.