کنفرانس مجلس زنان شمال و شرق سوریه برگزار شد

ترکیه و گروههای تبهکار تحت امر آن طی سال‌های اخیر مناطق عفرین، سرکانی و گرسپی را با انجام جنایات جنگی اشغال کردند. زنان فعال و پیشگام در حوزەهای سیاسی، اجتماعی و دفاعی دیروز (پنجشنبه) در یک کنفرانس درباره سرنوشت زنان مناطق اشغالی رایزنی کردند.

برای بحث در مورد سرنوشت زنان مناطق اشغالی و پیدا کردن یک راه حل بران آن، مجلس زنان شمال و شرق سوریه یک کنفرانس برگزار کرد.

سخنگویان سازمان‌ها و جنبش‌های زنان، اداره خودمدیریتی، نمایندگان روابط خارجی و دیپلماسی، کنگره اسلام دمکراتیك و کوچندگان از مناطق اشغالی در یک سالن اجتماعات قامشلو گردهم آمدند. مهمانانی از تونس و مصر هم از طریق تصویری در کنفرانس حضور داشتند.

آسیه عبدالله عضو هماهنگی مجلس زنان شمال و شرق سوریه در سخنرانی خود گفت: "حملاتی که به مناطق ما صورت می‌گیرد نسل‌کشی زنان است. اگر زن امروز هدف حمله باشد، حمله به خاک، درخت، املاک و حیثیت ماست. هجوم به زن همین است."

نوروز احمد عضو فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیك نیز در شرح تحولات با بیان آنکه زنان در میانه جنگ‌ها بیش از همه هزینه پرداخت می‌کنند، گفت: "عضویت در یگان‌های مدافع زنان، -ی.پ.ژ- باعث شد که زنان بتوانند در سایر عرصه‌ها نیز مشغول سازماندهی خود شوند."

عضو فرماندهی ق.س.د گفت: "ما به عنوان نیروهای نظامی اعلام می‌کنیم که مبارزه ما ادامه خواهد داشت. یکبار دیگر تکرار می‌کنیم تا زمانی که آن مناطق اشغالی ما آزاد نشوند، مبارزه ما هرگز متوقف نخواهد شد و بازنخواهیم ایستاد. تا زمانی که خلق ما آزاد زندگی نکند، این مبارزه ادامه پیدا می‌کند."

الهام احمد، رئیس شورای تصمیم‌گیری مجلس سوریه دمکراتیك نیز یکی از حاضرین در سالن اجتماعات قامشلو بود که در سخنرانی خود به سازمان ملل انتقاد کرد که تاکنون در گزارش‌های خود، جنایاتی که حکومت ترکیه و تبه‌کاران آن در سوریه مرتکب شده‌اند را ذکر نکرده است.

او با اعلام آنکه افراد بازداشتی در مناطق اشغالی از طرف سازمان میت ترکیه شکنجه و بازجویی می‌شوند، جامعه بین‌المللی را فراخواند که هجوم نظامی حکومت ترکیه به سوریه را بطور رسمی به عنوان اشغالگری بیان کند.

الهام احمد همچنین به وضعیت نامساعد مردم شهرهای تحت اشغال اشاره کرد و گفت باید جلوی ورود خبرنگاران به مناطق اشغالی باز شود تا هر آنچه که هست را منعکس کنند. در مناطق اشغالی یک ممنوعیت خبری برقرار شده ولی باید معلوم شود چه خبر است.