کوبانی: مراسم خاک‌سپاری شهید سُرخین روژهلات برگزار شد

خلق کانتون فرات طی مراسمی گسترده پیکر شهید سُرخین روژهلات را به خاک سپردند و یاد چیچک کوبانی را گرامی داشتند.

در ۱۱ فوریه‌ی ۲۰۲۴ در پی حمله‌ی پهبادی دولت فاشیسم ترکیه به مرکز فدراسیون جانبازان جنگ شمال و شرق سوریه، هر دو فرمانده‌ سُرخین روژهلات و آزادی دِرک به شهادت رسیدند.

امروز خلق کوبانی طی مراسمی دسته‌جمعی پیکر شهید سرخین روژهلات را در آرامستان شهید دجله به خاک سپردند. پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا، روژدا فلات فرمانده یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) به سخنرانی پرداخت و گفت: «انتقام خون شهدایمان را از دشمن خواهیم گرفت. شهید سرخین آرزویش این بود که به شهادت برسد و در آرامستان شهید دجله به خاک سپرده شود. به عنوان رفقای سرخین بر قول خود مبنی بر انتقام گیری خون شهدا تاکید می‌کنیم.»

ثریا نوجان روژهلات به نمایندگی از خانواده‌ی شهید سورخوین به سخنرانی پرداخت و گفت: «نیروهای اشغال‌گر علیه گریلا از تمامی راه‌های جنگ استفاده می‌کند. می‌خواهند این ملت را از بین ببرد، حرف رفیق سرخین این بود که از خاک و سرزمین خود صیانت نماییم و از سرزمین و خاک و ملت خود حفاظت نماییم. ما نیز از رویا و آرزوی سورخوین صیانت می‌کنیم.»

سپس برخودان برکات، برادر شهید چیچک کوبانی به سخنرانی پرداخت و گفت: «بگذارید دشمن صدای ما را بشنود، انتقام شهدایمان را خواهیم گرفت، ما مبارزان رهبر آپو هستیم.»

سپس مشخصات شهید قرائت شد و به خانواده‌اش تحویل داده شد. در پایان نیز شهید سرخین را با سردادن شعار به خاک سپردند.