علیرغم حملات، خلق کورد پیروز خواهد شد

دکتر عبدالکریم عمر سخنگوی اداره خودمدیریتی روژاوا در آلمان گفت: «خلق کورد در سده جدید با وجود فشارها پیروز خواهد شد.»

مقاومت برعلیه حملات اشغالگری

سخنگوی اداره خودمدیریتی روژاوا در آلمان، دکتر عبدالکریم عمر، بیان داشت که طرح‌ها و حملات اشغالگرانه جدید دولت ترکیه ادامه روند نسل‌کشی است که با معاهده لوزان آغاز شد.

عمر با خبرگزاری فرات گفتگو کرد و خاطر نشان نمود که دولت ترکیه ۱۰۰ سال است که در صدد نابودی خلق کورد و از بین بردن دستاوردهای آنهاست و گفت: «در هیچ کجای دنیا جایگاه کوردها را نمی‌پذیرد. برای نابودی آن به انواع خدعه و فریب متوسل می‌شوند و مدام در حال توطئه‌چینی و ارتکاب نسل‌کشی هستند.»

عمر همکاری دولت ترکیه با داعش برای شکست انقلاب روژاوا و اشغال عفرین، بسیاری از مناطق شمال و شرق سوریه، نسل‌کشی‌ها و تغییرات بافت جمعیتی را یادآور شد. عمر گفت: «به همه بحران‌های جهان همچون فرصتی برای کشتار کوردها و نابودی دستاوردهایشان می‌نگرند. آنها تنها یک چیز می‌خواهند و آن نابودی کوردها است. با دولت‌های باشور و عراق برای رسیدن به همین هدف دیدار کردند. آنها همه معاملاتشان برای نابودی کوردها است.»

آنها نمی‌توانند به نتایج دلخواهشان دست یابند

عمر خاطر نشان کرد دولت ترکیه نمی‌تواند در مقابل جایگاه و قدرت سازمانی کوردها ایستادگی کند و گفت: «کوردها نقش بزرگی در جهان علیه تروریسم ایفا کرده‌اند. زنان کورد در جهان شناخته شده‌اند و نقش پیشاهنگی را بر عهده دارند. کوردها در دنیا دوستانی پیدا کرده‌اند. در ترکیه سیاست نابودی کوردها شکست خورد. ۲۵ سال است سیاست انزوا بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحمیل شده است. همه شهرداری‌ها را غصب کردند. سیاستمداران کورد دستگیر شدند. با وجود همه اینها، سیاست کوردها پیروز شد و در انتخابات محلی دستاوردهای خود را دوباره به دست آوردند. اردوغان و حزبش تا حد زیادی شکست خوردند. اکنون می‌بینند که کوردها در همه جا از نیرو و دستاوردهای خود صیانت می‌کنند. آنها آخرین فرصت خود را برای نابودی همه اینها امتحان می‌کنند. به همین دلیل تهاجم اشغالگرانه جدیدی را آغاز کردند. آنها نمی‌توانند از این موضوع نتیجه بگیرند و موفق نخواهند شد. کوردها دیگر کوردهای سابق نیستند. بسیار سازماندهی شده هستند. قدرت، سیاست و پروژه خود را دارند.»