ماتای هنا: برای دفاع از خلقمان فدایی هستیم

سخنگوی شورای نظامی سریانی، ماتای هنا اعلام کرد که نیروهای آنها در چارچوب دفاع مشروع به حملات ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن در روستاهای تل تمر پاسخ می‌دهند.

روز گذشته نظامیان ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن نواحی تل تل تمر در کانتون حسکه را به سختی گلوله‌باران کردند. در این گلوله‌باران غیر نظامیان مستقیما هدف قرار گرفته و در نتیجه غیر نظامیان از منظقه آواره شده‌اند. در نتیجه این حملات یک زن مجروح و ۲ نظامی حکومت دمشق نیز کشته شدند.

در چارچوب حق دفاع مشروع، نیروهای شورای نظامی تل تمر به حملات اشغالگرانه پاسخ می‌دهند. در همین رابطه سخنگوی شورای نظامی سریانی، ماتای هنا گفتگویی را خبرگزاری هاوار انجام داده است.

در این گفتگو ماتای هنا اظهار داشت که در چند روز اخیر اشغالگران ترک و تبهکاران وابسته به آن حملات خود را در سرتاسر این جبهه افزایش داده‌اند. روز گذشته به شیوه‌ای غیر منظم اما شدید با سلاح‌های سنگین به روستاهای تل تمر حمله کردند. اشغالگران بسیاری از روستاهای منطقه را گلوله‌باران کرده و بعضی از این روستاها، روستاهای آسوری‌نشین بودند. اما با تداوم گلوله باران نا منظم و شدید احتمال دارد که قتل‌عام غیر‌نظامیان صورت گرفته و کوچ ساکنان این منطقه افزایش پیدا کند.

نیروهای ما برای دفاع از خلق و ممانعت از تشدید گلوله‌باران‌ها به حملات پاسخ می‌دهند

هنا در ادامه این گفتگو اظهار داشت که شورای نظامی تل‌تمر و شورای نظامی سریانی پاسخ حملات را داده و در ادامه افزود: ما در چارچوب دفاع مشروع اماده هستیم که به حملات پاسخ داده و از خلقمان دفاع کنیم. وی در ادامه افزود: بعد از نظارت و رصد تبهکاران، ما به این حملات پاسخ داده‌ایم. ما پایگاه اشغالگران ترک و تبهکاران وابسته به آنها را در مناخ مورد حمله قرار داده و و منهدم کردیم. در نتیجه حملات ما، چندین تبهکار از پا درامده و بسیاری نیز مجروح شده‌اند و آسیبهای فراوانی را به انها و تجهیزات نظامی آنها وارد کردیم.

برای دفاع از خلقمان فدایی هستیم

ماتای هنا در ادامه سخنان خود خطاب به ساکنان منطقه اظهار داشت که ما برای دفاع از خلقمان فدایی هستیم، ما آماده هستیم که برای دفاع از خلقمان هزینه بدهیم و در مقابل دشمنی که تلاش می‌کند امنیت ما را تهدید کند، به سپر تبدیل شویم.

لازم است جامعه بین المللی جنایات اشغالگری ترک را متوقف کند

ماتای هنا سخنگوی شورای نظامی سریانی، نیروهای روسیه به عنوان تضمین کنندگان آتش بس در منطقه را مورد انتقاد قرار داده و اظهار داشت: پاسخی که نیروهای ما از روسیه انتظار دارند، نشان نمی‌دهد که روسیه برای حفظ آتش بس وارد منطقه شده باشد. لازم است که جامعه بین‌المللی جنایات دولت ترک علیه خلق مناطق را مشاهده کرده و نسبت به توقف آنها اقدام کند.