مظلوم عبدی: تمامی نیروهایمان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند

مظلوم عبدی، فرمانده ‌کل ق.س.د اعلام کرد، اگر دولت ترکیه حمله کند فقط شمال سوریه را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه همه سوریه را هدف قرار داده است. وی گفت:"آن‌هایی که نمی‌خواهند سوریه اشغال شود، باید در مقابل این حملات بایستند."

مظلوم عبدی، فرمانده ‌کل نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) در رابطه با حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه و تاثیر این حملات بر منطقه و تأثیر منفی حملات بر مبارزات علیه داعش، موضع‌گیری ق.س.د علیه حملات و تجاوزهای دولت ترکیه کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد.

ترکیه توافق‌های سال ۲۰۱۹ را نقض می‌کند

مظلوم عبدی اعلام کرد، حملات علیه منبج، تل رفعت و کوبانی از ۲۳ می آغاز شده و هنوز ادامه دارد. عبدی بهانه‌های دولت ترکیه برای انجام حملات به منطقه را بی‌اساس عنوان کرد و افزود:"بهانه آن‌ها این است که نیروهای ما توافق ۲۰۱۹ را نقض کرده‌اند، اما در حقیقت ما می‌بینیم که آن‌ها تجربه دمکراتیک در شمال و شرق سوریه در کل و همچنین وجود کوردها را به‌طور ویژه تهدید می‌کنند. همچنین آن‌ها سوریه را تقسیم کرده و شمال سوریه را اشغال می‌کنند. همزمان مانع حل سیاسی تنش‌های سوریه می‌شوند."

عبدی همچنین اعلام نمود که آن‌ها بر اساس بندهای توافق ۲۰۱۹ رفتار کرده و در ادامه گفت:"براساس این توافق نیروهایمان ۳۰ کیلومتر عقب کشیده و راه برای نیروهای حکومتی سوریه باعث شد که در مناطق مرزی مستقر شوند. همچنین گشت مشترک روس-ترک مداوما در منطقه ادامه می‌دهند."

براساس این بیانیه تجاوزهای ماه گذشته ارتش اشغالگر ترکیه به‌شرح زیر می‌باشد:

"۳۰۰ حمله با کاتیوشا، ۱۳۶۰ گلوله کاتیوشا شلیک شده ‌است، ۶ تلاش‌ برای انجام حمله زمینی، ۷ حمله با پهپاد انتحاری که درنتیجه ۶ غیرنظامی که ۲ تن از آن‌ها کودک هستند شهید و ۹ تن دیگر نیز مجروح شدند، همچنین ۲۲ حمله با پهپادهای تهاجمی صورت گرفته است."

تهدیدهای ترکیه بر جنگ علیه داعش تاثیر گذاشته ‌است

عبدی همچنین اعلام نمود که تهدیدهای ترکیه به‌طور مستقیم بر جنگ آن‌ها علیه داعش تاثیر گذاشته‌است و افزود:"با این حملات به‌طور مستقیم اقدامات ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و جامعه بین‌المللی علیه داعش در منطقه هدف قرار داده می‌شود."

فرمانده کل ق.س.د در ادامه سخنانش گفت:"عملیات‌های امنیتی علیه داعش در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل کاهش ‌یافته است. در ماه می ما ۷۳ داعشی را دستگیر کرده‌ایم اما در ماه ژوئن ۳۰ تن دستگیر شدند."

موضع‌گیری جدی در سطح بین‌المللی وجود ندارد

عبدی به موضع‌گیری بین‌المللی در مقابل تهدیدهای ترکیه اشاره کرد و گفت:"ادامه این تهدیدها نشان می‌دهد که موضع‌گیری بین‌المللی برای توقف این تهدیدها و حملات به اندازه‌ی کافی وجود ندارد. همچنین مناطق اشغال‌شده نیز برای تبهکاران داعش به محلی امن تبدیل‌ شده و کشتن رییس تبهکاران ماهر العگال در مناطق اشغالی رخ داد. ما مطلع شدیم که داعش برای حمله به کمپ هول خود را آماده می‌کند."

عبدی تلاش‌های حکومت آمریکا را مثبت ارزیابی کرد، و در ادامه افزود که این تلاش‌ها برای توقف حملات کافی نیستند.

عبدی همچنین اقدامات روسیه برای توقف حملات را مثبت ارزیابی کرد و اعلام نمود که نیروهای ارتش سوریه در مناطق مرزی که تهدید علیه آن‌ها وجود دارد و در مناطقی مانند کوبانی و تل رفعت مستقر شده‌اند و در منطقه نیز با هماهنگی با روسیه کار می‌شود.

نیروهایمان سطح دفاعی خود را تقویت کرده‌اند

عبدی برای ممانعت از حملات خواستار کار و فعالیت بیشتر شده و اعلام نمود، آن‌ها آماده‌ی پاسخگویی به حملات هستند و گفت:"اگر حمله‌ای انجام شود پاسخ ما مانند ۳ سال گذشته نخواهد بود. نیروهایمان از لحاظ دفاعی بسیار قدرت‌مندتر شده‌اند. ما چارچوب مقاومت را گسترش داده‌ایم، ایستادگی می‌کنیم و مانع ورود ترکیه خواهیم شد."

عبدی در رابطه با جنگ شمال سوریه که دولت ترکیه در مورد آن صحبت می‌کند به دولت ترکیه هشدار داده و گفت:"ما هیچ جایی برای عقب‌نشینی نداریم. جنگ شمال سوریه در همه جا رخ خواهد داد و محدود نخواهد بود. ارتش ترکیه و گروه‌های وابسته‌اش در این جنگ با نیروهای حکومت سوریه و سوری‌ها روبرو خواهند شد."

مظلوم عبدی فرمانده‌ کل ق.س.د از همه ساکنین شمال و شرق سوریه درخواست نمود که از مقاومت پشتیبانی کرده و همراه ق.س.د باشند.