نوروز قامشلو و عفرین: پ.ک.ک نویدبخش نوروز خلق‌های فرودست است

 در مراسم نوروز در مناطق قامشلو و عفرین در شمال و شرق سوریه پیام "پ.ک.ک نویدبخش نوروز خلق‌های فرودست است"، داده شد.

فوزا یوسف عضو شورای ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) در مراسم نوروز قامشلو صحبت کرده و گفت:"نوروز را به رهبر عبدالله اوجالان، گریلا، زندانیان در زندان‌های دولت فاشیست ترکیه، نیروهای سوریه دمکراتیک و خلق‌های منطقه شادباش می‌گویم."

فوزا یوسف از پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) و نیروهای کوردستانی درخواست نمود تا با خلق کورد یکی‌شده و همه نقشه‌ها و توطئه‌های دولته‌ای اشغالگر را شکست داده و اشغالگران را مأیوس کنند."

وی همچنین از حکومت دمشق درخواست نمود، دست از سیاست انکار بردارد چون زمان آن فرارسیده‌ است تا بحران سوریه از لحاظ سیاسی حل شود و سوریه‌ای دمکراتیک بنیاد نهاده شود.

فوزا یوسف در سخنان خود اتحاد نیروهای دمکراتیک در سوریه برای آزاد نمودن همه مناطق اشغال ‌شده و ایجاد زندگی آزاد و درست کردن قانون اساسی دمکراتیک و پایان دادن به اشغالگری را بسیار حائز اهمیت دانست.

الهام احمد رئیس شورای رهبری شورای سوریه دمکراتیک در سخنانش به‌مناسبت عید نوروز در منطقه عفرین، اهمیت افزایش مبارزات را آشکار کرده و گفت:"باید در نوروز و سال نو، آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و آزادی مناطق اشغال‌شده تضمین گردد."

الهام احمد همچنین گفت:"نوروز را به شهدا، خلق کورد در جهان و مبارزان در جبهه‌های جنگ تبریک می‌گویم. حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) برای خلق‌های فرودست نوروز و امید برای بدست آوردن حقوقشان است. ۵۰ سال است حزب و پیشاهنگ آن رهبر آپو برای ایجاد زندگی باشکوه مبارزه می‌کنند."

الهام احمد همچنین اعلام نمود، در سایه خون شهدا سیاست پاک‌سازی و انکار از بین رفته‌ است. وی گفت:"به دلیل این فداکاری‌ها، رؤسای کشورهای جهان نوروز را تبریک گفته و در سایه شهدا ما آزادانه زندگی می‌کنیم."

الهام احمد همچنین تاکید نمود که دست از راه درست برنداشته و به راه آزادی و مبارزات خود ادامه خواهند داد. وی گفت:"ما هر وجب از خاک اشغال شده‌امان را آزاد می‌کنیم و مقاومت شهبا نشانه آنست که خلق به خاک خود وابسته ‌است. ما در سایه مقاومت و اراده خود پیروز خواهیم شد."

الهام احمد در پایان سخنان خود گفت:"امسال به ‌سال آزادی فیزیکی رهبر عبدالله اوجالان و دستیابی خلق کورد به جایگاه سیاسی در جهان مبدل خواهد شد. باید ما صدای خود را بلند کرده و مطالبات خود را افزایش دهیم و باید خود را در جهان بشناسانیم. بله به حقوق، آزادی و شکوه ما، چون ما خلقی درستکار و راستگو هستیم."