نیروهای سوریە دمکراتیک آمار ماه فوریه را اعلام کرد

نیروهای سوریە دمکراتیک اعلام کرد: دولت ترکیه در ماه فوریه ٢۴ بار با تانک و سلاح سنگین به شمال و شرق سوریه حمله کرده است.

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دموکراتیک در بیانیەای آمار حملات دولت اشغالگر ترکیه به شمال و شرق سوریه در ماه فوریه را اعلام کرد.

در اطلاعیه آمده است:

علیرغم تاثیرات خطرناکی که زمین لرزه در سوریه و ترکیه داشته و با وجود درخواست جامعه بین المللی برای کاهش خشونتهای نظامی و برای تسهیل امر کمک رسانی به زلزلەزدگان، اما دولت اشغالگر ترک به تهاجمات و اشغالگریهایش علیه شمال و شرق سوریه(روژآوا) ادامه داده است. بازهم دولت اشغالگر ترکیه و مزدوران محلی اش، حملاتشان را تشدید کرده اند.

پس از زمین لرزه ۶ فوریه دولت اشغالگر ترک و مزدورانش ۲۴ بار با سلاح سنگین و تانک حمله کردند، هواپیمای بی سرنشین را علیه ما بکار گرفتند، ٣۴٨ بار هواپیمای ترکیه در آسمان مناطق ما پرواز کرده و ٢٧ بار هواپیمای جنگی و هلی کوپترهای دولت ترکیه وارد حریم هواپیمایی سوریه شده اند. دولت ترکیه با یک عملیات جاسوسی جنایتکارانه یک خودروی شخصی را در محله شیخ مقصود حلب منفجر کرد و در یک عملیات دیگر یک اتومبیل شخصی را در حسکه منفجر کرد. در پی حملات اشغالگرانه ماه فوریه، ۴ شهروند شهید شدند که یکی از آنها یک پناهجوی ٧٠ساله از اهالی عفرین بود. ۳ نفر دیگر هم زخمی شدند که یکی از آنها یک زن بود. از طرف دیگر این حملات خسارات سنگینی به خانه و اموال مردم رساند و از دسترسی مردم به مزارع و محصولات کشاورزیشان جلوگیری کردند.

به منظور پنهان سازی جنایتهایش، دولت ترکیه ادعا کرد که در قتل شهروندان مدنی نقش نداشته است. همچنین رسانەهای دولت اشغالگر ترکیه ادعا کردند که یکی از اعضای ما به نام خلیل منجی را کشتەاند که در حمله به استانبول نقش داشته است، اما ما مجدداً اعلام می کنیم که این شخص ربطی به نیروهایمان ندارد و یک شهروند مدنی بوده و ربطی به فعالیتهای نظامی و سیاسی نداشته است.

استمرار حملات دولت اشغالگر ترکیه و جنایاتش موجب کشتار شهروندان در مناطق مان می شود. تاکنون بر مبنای موازین اخلاقی و انسانی به دفاع از خود و مقابله پرداخته ایم. تلاش می کنیم به مردم زلزلەزده کمک کنیم و در برابر تهاجمات دولت ترکیه، خویشتن داری کرده ایم.

دولت اشغالگر ترکیه فکر می کند که مشغول بودن جامعه بین المللی و سازمانهای حقوق بشری به فاجعه زمین لرزه، یک فرصت و شانس است تا آنها فشارهای موجود برای هجوم به مناطقمان را نادیده بگیرند. علیرغم پایبند نبودن به قوانین بین المللی در تهاجمات، مزدوران دولت ترکیه نیز به جنایاتشان در راستای تغییر بافت جمعیتی منطقه با کشتن کوردها و فراری دادن آنها ادامه می دهند.

با وجود این اوضاع، ما به جامعه جهانی و سازمانهای قانونی و بین المللی اعلام می کنیم که به وظایفشان در قبال جنایات دولت ترکیه و مزدوران محلی اش عمل کنند. از فاجعه زمین لرزه سوءاستفاده می کنند و کشتار و جنایاتشان را افزایش می دهند. همچنین ما خواهان ایجاد مکانیسم مفید و عملی برای پایان دادن به حملات دولت اشغالگر ترکیه و نیز تهدیدات امنیتی سازمان تروریستی داعش هستیم، چون داعش در تلاش است تا شرایط زمین لرزه را برای بازسازی سازمانی و از سرگیری حملاتش بە کار ببندد.