نیروهای سوریه دمکراتیک: در ۶ ماه ۲۴۵ تبهکار دستگیر و بیشتر از ۵۰ تبهکار نیز کشته شدند

ق.س.د طی بیانیه‌ای نتیجه عملیات‌های ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۱ را علیه تبهکاران داعش و همچنین حملات به مناطق شمال شرق سوریه را اعلام کرد. ق.س.د اعلام کرد، در این عملیات‌ها ۲۴۵ تبهکار دستگیر و بیشتر از ۵۰ تبهکار از پای درامده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر نیروهای سوریه دموکراتیک ق.س.د بیلان شش ماه عملیات علیه داعش و همچنین حملات به مناطق شمال و شرق سوریه را اعلام نمود.

ق.س.د در این رابطه اعلام کرد:

"مقاومتی تاریخ انجام شد"

انقلاب روژاوا، شمال و شرق سوریه با مبارزات خود در مقابل حملات داعش و همچنین اشغالگری‌های دولت ترک با انجام مقاومتی تاریخی، در تاریخ انقلاب‌های جهان جای گرفت. داعش که به بلایی علیه همه‌ی جهان تبدیل شده بود، در آغاز با مبارزات تاریخی نیروهای ما از عرصه میدانی پایان یافت. سپس امروزه نیز عملیات‌ها وارد مرحله‌ی جدیدی شده است و به صورت قدرتمندتری ادامه دارد. همزمان علیه حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه که می‌خواهد با اشغالگری‌های خود انتقام داعش را از خلق‌های منطقه بگیرد، مقاومتی تاریخی انجام داد.

از آغاز سال ۲۰۲۱ نیز تاکنون عملیات‌ها علیه داعش و همچنین مقاومت‌ها در مقابل حملات دولت ترکیه ادامه دارد. نتیجه‌ی مبارزات علیه داعش و همچنین علیه حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترک در شش‌ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به شرح زیر می‌باشد:

"۳۴ عملیات انجام شد، ۲۴۵ تبهکار دستگیر شده و بیشتر از ۵۰ تبهکار کشته شدند"

در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ علیه تبهکاران داعش ۳۴ عملیات انجام شد. در این عملیات‌ها در مجموع ۲۴۵ تبهکار دستگیر شدند. در درگیری‌های ایجاد شده در این عملیات‌ها، ۵٠ تبهکار کشته شدند. در این عملیات‌ها همچنین یک تونل تبهکاران کشف شد. همچنین یک موتور و دو مین منهدم گشت. همچنین مقدار زیادی مهمات به دست آمد.

دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش از آغاز سال تاکنون علیه روستاهای عین عیسی و تل تمر ۲۰۶ بار حملات توپخانه‌ای و همچنین بیشتر از ۱۰ بار به حملات زمینی دست زدند.

در نتیجه‌ی پاسخ نیروهای ما در بسیاری مواقع درگیری‌های سختی رخ داده است و مانع از پیشروی تبهکاران شده‌اند.

در این عملیات‌ها در مجموع بیشتر از ۵۰ تبهکار کشته و ۲۵ تبهکار نیز زخمی شدند. ۴ زره‌پوش و دو دوشکا نیز به طور کامل منهدم شده و دو خودروی زرهی نیز خسارت دیدند. همچنین در این جنگ‌ها مقدار زیادی مهمات به دست آمد.

در نتیجه‌ی این جنگ‌ها در مجموع تاکنون ۱۴ تن از مبارزان ما شهید شدند."