پیکر شهید چیچک کوبانی طی مراسمی دسته‌ جمعی به خاک سپرده شد

اهالی کانتون فرات طی مراسمی دسته جمعی، پیکر شهید چیچک کوبانی که در عملیات روستان باسل واقع در عفرین مورخ ۳۰ ژانویه شهید شده بود را به خاک سپردند.

خاکسپاری

فرماندهی نیروهای رهایی‌بخش عفرین ‌(ه‌ر‌ی)، هویت ۵ مبارز شهید ه‌ری که در عملیات روستای باسل واقع در عفرین مورخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴ که در آن ۲۰ سرباز اشغالگر ترکیه و تبهکاران آنها کشته شده بودند، را طی یک بیانیه منتشر نمود. فرماندهی نیروهای رهایی‌بخش عفرین درباره این موضوع اعلام کرده بود که مبارزان آنان جودی گابار، جودی قامشلو، ژیان، دلشیر و چیچک کوبانی شهید شده‌اند.

امروز صدها نفر از اهالی کانتون فرات طی مراسمی دسته جمعی پیکر شهید چیچک کوبانی که پس از ۴ ماه تحویل گرفته شد را به خاک سپردند.

عضو اتحاد زنان جوان،‌ روناهی محمد گفت‌: ‌«ما یقینا با نیروی زنان و جوانان انتقام شهدایمان را خواهیم گرفت. چیچک برای حفاظت از خلق خود در برابر اشغالگری قهرمانانه مقاومت کرد. پس از اشغال عفرین، نیروهای ه‌ر‌ی با تمام اراده خود مقاومت می‌کند، مثال آنهم جلوی چشمانمان قرار دارد. چیچک و رفقای او از خود اراده نشان دادند. رهبر آپو می‌گوید هر شهید فلسفه حیات است. زمانیکه هر رفیق ما شهید می‌شود به مثابه اینکه بخشی از جانمان از ما جدا می‌شود. به شهدای خود با سردادن هلهله سلام کنید. ما حزب شهدا هستیم.‌»

محمد اینچنین ادامه داد‌: ‌«ما نیروی آپویی، نیروی فدائی رهبر آپو هستیم. هر آن چه که از ما خواسته شود نیز انجام خواهیم داد و مقاومت خواهیم نمود. ما صاحب فکر و فلسفه‌ای این چنینی هستیم که رهبر آپو ۲۵ سال است در جزیره امرالی نفس به نفس مبارزه می‌کند.  در فلسفه رهبر آپو بجز پیروزی راه دیگری وجود ندارد.  ما تا آخر پیروز خواهیم شد. در فلسفه آپویی بجز مقاومت باید به دشمن حمله برد. باید جوانان و زنان ما در مقابل هرچیز قیام کرده و مقاومت را اساس کار خود قرار دهند.‌‌‌‌»

پدر شهید چیچک کوبانی، حسن برکات سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«اگر تنها یک بخش از بدن ما وجود داشته باشد ما دوباره خواهیم جنگید. اگر مبارزه و مقاومت شهدای ما وجود نمی‌داشت،‌ هیچگاه آزاد نمی‌شدیم. ما هیچگاه خون شهدای خود را بر زمین نخواهیم گذاشت. همانطور که ما شهید داده‌ایم ، خلق را هم در عفرین‌، سریکانی و گریسپی رهایی خواهیم بخشید.‌

سپس مشخصات شهید قرائت شد و به خانواده او تحویل داده شد. در پایان شعار سرداده شد. شهدا با هلهله و قول انتقام به خاک سپرده شدند.