روکن احمد: نوروز ۲۰۲۴ به نوروز رهبر آپو مبدل خواهد شد

ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیک (تَو-دَم)، روکن احمد چنین گفت: «نوروز سال ۲۰۲۴ به نوروز رهبر آپو مبدل خواهد شد. لازم است ما در تمام عرصه‌ها و میادین، آزادی جسمانی رهبر ‌آپو را مطالبه کنیم.»

ریاست مشترک تَو-دَم، روکن احمد اعلام کرد که با انقلاب روژاوا نوروز به روز خواهری و برادری خلق‌ها مبدل شده و در تمام شمال و شرق سوریه پخش شده است. روکن احمد گفت: «ما از نوروزهای که در زیر فشار و سرکوب جشن گرفته می‌شدند به برگزاری نوروزی رسیدیم که برایش شهر را می‌آرایند. تراکت‌های «نوروز مبارک باشد» در همه جای شهر نصب می‌شود. ما از نوروزهای ممنوع شده به نوروزهای آزاد رسیدیم.»

روکن احمد با خبرگزاری فرات (ANF ) صحبت کرد و اعلام نمود که نوروز روزی نوین است که قیام بر علیه تاریکی، ظلم و بی‌عدالتی در آن جای گرفته است؛ نوروز اوج مبارزه برای آزادی، دمکراسی، عدالت و برابری است. روکن احمد چنین گفت: «با مقاومت در زندان‌ آمد نوروز بیشتر معنادار شد. مظلوم دوغان در سلول انفرادی با سه چوب کبریت نوروز را جشن گرفت و آتش نوروز را با آتش بدن خود شعله‌ور کرد. نوروز با رفقایی بمانند زکیه آلکان، رهشان دمیرل، روناهی و بریوان به اوج خود رسید. این رفقا با گفتن «شاید شما بتوانید نوروز را ممنوع کنید و ستم روا دارید اما هرگز نمی‌توانید روح مقاومت‌گر ما را اسیر کنید» اینچنین بدن خود را به آتش کشیدند.

روکن احمد خاطر نشان نمود که نوروز بمانند روژهلات، باشور و باکور کوردستان در روژاوای کوردستان هم در شرایطی دشوار جشن گرفته می‌شود و مشخص کرد که با انقلاب روژاوا در ۱۹ جولای ۲۰۱۲ نوروز به روز خواهری و برادری خلق‌ها مبدل شده و در تمام شمال و شرق سوریه پخش شده است. روکن احمد چنین گفت: «ما از نوروزهایی که در زیر فشار و سرکوب جشن گرفته می‌شدند، به برگزاری نوروزی رسیدیم که برایش شهر را می‌آرایند. تراکت‌های «نوروز مبارک باشد» در همه جای شهر نصب می‌شود. ما از نوروزهای ممنوع شده به نوروزهای آزاد رسیدیم.»

نوروز امسال برای آزادی جسمانی رهبر آپو جشن گرفته می‌شود

روکن احمد بیان داشت که کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حلی سیاسی برای مسئله کورد» با نوروز به اوج خود رسیده است و گفت: «امسال برای آزادی جسمانی رهبر آپو و رهیافت مسئله کورد جشن گرفته خواهد شد. این کارزار با نوروز به اوج خواهد رسید. لازم است ما در تمام عرصه‌ها و میادین، آزادی جسمانی رهبر ‌آپو را مطالبه کنیم. هدف ما در سال ۲۰۲۴ عملی کردن آزادی جسمانی رهبر آپو خواهد بود. پارادایم عبدالله اوجالان جهانی شد. خلق‌های جهان برای آزادی جسمانی رهبر آپو مبارزه می‌کنند.»

ما در میادین نوروز حضور خواهیم یافت

روکن احمد به اهمیت مشارکت در برگزاری جشن نوروز اشاره کرد و گفت: «نوروز روز رسا شدن صدای آزادی است؛ روز پایان دادن به انزوا، ظلم و سلطه‌ورزی استعمارگران است. بدین ترتیب لازم است هرکسی با این روح در میادین نوروز حضور به عمل آورد. لازم است برای آزادی جسمانی رهبر آپو در میادین نوروز صدای خود را رسا کرده و به گوش همگان برسانیم.»