ریاض درار: حملات دولت ترک به منظور ادامه حاکمیت بر مناطق اشغالی است

در رابطه با تهدیدهای اردوغان در روز دوشنبه گذشته، خبرگزاری هاوار گفتگویی را با ریاض درار ریاست مشترک مجلس سوریه دمکرات انجام داده است.

اردوغان در نشستی خبری در آنکارا به تکرار تهدیدهای دشمنانه خود علیه مناطق شمال-شرق سوریه پرداخت. در رابطه با تهدیدهای مجدد اردوغان، ریاض درار اعلام کرد که تلاش‌های دفاعی نیروهای سوریه دمکراتیک همچنان ادامه داشته و از زمان اشغال خاک سوریه و روژآوا از سوی نیروهای ترک، این حملات ادامه داشته‌اند. ریاض درار در این گفتگو خاطرنشان ساخت که ادعاهای دولت ترک در رابطه با حملات اخیر علیه مناطق شمال-شرق سوریه بازیی است که از سوی ترکیه برای منافع دشمنانه خود بهره می‌گیرد و از سوی دیگر این تهدیدها اقداماتی هستند برای مشروعیت اقدامات جنایت‌کارانه و اشغالگری دولت ترک.

ریاض درار در این باره در گفتگو خود با خبرگزاری هاوار اظهار داشت که: خشم دولت ترک خصوصا بعد از دیدارهای هیات روژآوا از نیویورک و مسکو کاهش پشتیبانی مردم ترکیه از آ.ک.پ کاملا اشکار شده است. به همین دلیل مشاهده می‌شود که آ.ک.پ فروپاشی اقتصاد ترکیه بر زندگی روزمره مردم تاثیر گذارده و در مقابل آ.ک.پ با نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی احزاب اپوزیسیون را تهدید می‌کند.

تهدیدهای رئیس جمهور ترکیه تنها دو روز بعد از دومین سالگرد اشغال سریکانی و گری سپی بوده است. ریاض درار در این باره اظهار داشت: دولت ترک به دلیل از دست دادن جهت‌یاب سیاسی خود، مرتبا در پی استفاده از زبانی آتشین و تهدید کننده برآمده است. نمی‌داند که به کدام طرف توجه کند. تلاش می‌کند تا اراده دولت ترک را از طرق جنگ و بدون دست‌یابی به راه حل سیاسی تحمیل کند. خصوصا که بعد از تدابیر آمریکایی‌ها و فشارهای روسیه، با طرح‌های پوتین مبنی بر بازگشت ادلب و شاهراه 4M در نزدیکترین زمان ممکن موافقت کرده است. زیرا این جنگ در ادامه اشغال منطقه است.

در بخش دیگری از این گفتکو درار اظهار داشت که تنها راه ممکنی که دولت ترک می‌تواند حاکمیت را بر سیاستهای خود در منطقه و سیاستهای داخلی ایجاد کند، این است که جبهه جنگی جدیدی را باز کند تا داخل و فکار عمومی ترکیه با آن مشغول شود. در این باره درار اعلام کرد که مجازات آمریکا تاثیرگذار بوده و بر اقتصاد دولت ترک و کاهش ارزش لیر ترک تاثیرگذار بوده است. اما اردوغان در بسیاری از موارد بر خلاف گفته‌های خود عمل کرده است.

ریاض درار ریاست مشترک مجلس سوریه دمکراتیک در خاتمه گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار اظهار داشت که دولت ترک جرات ندارد که مناطق دیگری از سوریه را اشغال کند و تاکید نمود که در این رابطه هیچ توافقی و هیچ پیمانی با دولت ترک وجود ندارد.