سازمانهای مدنی زنان: خلق باید آگاه باشد و مبارزاتش را توسعه دهد

سازمانهای مدنی زنان کوبانی و قامیشلو تداوم زندان رهبر اوجالان را محکوم کردند و از وجدان های بیدار خواستند که برای آزادی جسمی رهبر اوجالان تلاش و مبارزه کنند.

اتحادیەی زنان جوان اقلیم فرات نیز با برگزاری یک پانل با شعار "جوانان جانفشان رهبر آپو هستند"در کارزار محکومیت زندان رهبر اوجالان شرکت کردند.

نشست در ساختمان شورای ادارەی اقلیم فرات در کوبانی و با حضور اعضای اتحادیەی زنان جوان برگزار شد. در گردهمایی، ریاست مشترک حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) در اقلیم فرات، نصره درویش سخنرانی کرد و هدف نشست را تشریح کرد. نصره از ملتهای آزاد درخواست کرد که احساس مسئولیت بکنند، به دولت اشغالگر ترکیه فشار بیاورند تا به زندانی کردن پایان دهد و رهبر اوجالان را آزاد نماید.

سپس درسگفتاری در رابطە با  وضعیت زنان در زمان تشکیل فلسفەی رهبر اوجالان و پیش از آن ارائه شد. همچنین در این نشست عضو اتحادیەی زنان جوان اقلیم فرات، هدله خلیل دیدگاەهای رهبر اوجالان دربارەی مسئلەی رهایی زنان و جایگاه و نقش زنان در جامعه را ارائه داد. شرکت کنندگان موضوعات مطرح شده در جلسه را مهم دانستند و تأکید کردند که تنها راەحل تامین آزادی جسمی رهبر عبدالله اوجالان احساس مسئولیت کردن و مبارزەی پیگیر است.

قامیشلو

درمنطقەی گِرک لِجەی قامیشلو شورای خانوادەی شهیدان اعلامیەای منتشر کرد و در آن تداوم حکم زندان رهبر عبدالله اوجالان را محکوم نمود.

اعلامیه در جلو ساختمان شورا از طرف امینه فرحو از اعضای شورا قرائت شد. در اعلامیه بیان شد که زندان و همچنین عدم اجازەی ملاقات به خانواده و وکلای رهبر اوجالان، خلاف قوانین بین المللی است. همچنین بر تداوم مبارزات تا آزادی جسمی رهبر عبدالله اوجالان تاکید شد. بەعلاوه از سازمانهای حقوق بشری، احزاب کردی و شخصیتهای دموکرات خواسته شد به دولت اشغالگر ترکیه فشار بیاورند تا اجازەی ملاقات به وکلای رهبر اوجالان داده شود.

تربه سپی

در رابطه با همین موضوع کنگرەی ستار منطقەی تربه سپی از توابع کانتون قامیشلو یک نشست برگزار کرد که در آن نمایندەی احزاب و سازمانهای مدنی و اجتماعی شرکت کردند.

نونردین شاکر که سه بار با رهبر اوجالان دیدار داشته، مسئولین کنگرەی ستار؛ غالیه احمد، مروت احمد، شریف موراد، عضو آکادمی جامعەی دموکراتیک ولات زردشت، پانل را اجراء نمودند.

در این نشست فلسفەی رهبر اوجالان، اهمیت مرحلەای که این فلسفه در آن ارائه شده، امیدهایی که برای خلقهای منطقه بوجود آورده و درنتیجه نیروهای بین المللی که سر این فکر و فلسفه باهم نزدیکی پیدا کردەاند، مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین بر اهمیت فکر انسان گرایانەی رهبر اوجالان، نقش او در چارەیابی مسائل حیاتی، مسئلەی رهایی زنان تاکید شد و عنوان گردید که باید آزادی جسمی رهبر عبدالله اوجالان به سرانجام برسد.