شهادت سه شهروند و یک عضو نیروهای امنیت داخلی در حمله داعش به زندان غویران

فرماندهی کل نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه اعلام کرد که در حمله تبهکاران داعش به زندان غویران شهر حسکه ٣ غیرنظامی و یک عضو نیروهای امنیت داخلی به شهادت رسید‌ه‌اند.

در اطلاعیه‌ فرماندهی کل نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه آمده است:

"گروهی از اعضای داعش پنج‌شنبه شب (٢٠ ژانویه) به زندان صنایع در محله غویران حمله کردند. نخست یک خودرو بمب‌گذاری شده را منفجر کردند و اعضای هسته‌های مخفی داحش در محله‌ای نزدیک زندان مستقر شدند. سپس به نیروهای امنیتی محافظ زندان حمله کرده و تلاش نمودند تا مزدوران دربند داعش را از این زندان بربایند.

نیروهای ما با کمک نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) حمله مزدوران را ناکام گذاشتند و عملیات تحقیق و تفحص در منطقه را آغاز کردند.

در نتیجه ٧ مبارز ما زخمی شدند، یک مبارزمان به نام خالد لیوی به شهادت رسید. همچنین سه غیرنظامی در جریان تلاش مزدوران داعش برای مخفی کردن خود در محله‌های اطراف زندان از سوی داعش به شهادت رسیدند.

نیروهای ما محله غویران را در محاصره کامل قرار داده‌اند. ما در این محله و محله‌های اطراف عملیات تفحص و پاکسازی را آغاز کرده‌ایم. عملیات ما تا دستگیری تمام تبهکاران ادامه خواهد داشت. ما با خلقمان پیمان می‌بندیم که راه شهیدان را ادامه دهیم و امنیت و استقرار را  در منطقه حکمفرما کنیم."