تداوم حملات هوایی و زمینی ترکیه به شمال و شرق سوریه

در حملات امروز ترکیه هم خون شماری از ساکنین بی‌گناه شمال و شرق سوریه بر زمین ریخت. در میان قربانیان، کودکان و زنان وجود دارند. سازمان‌های مدنی و دفاعی منطقه می‌گویند آمادگی‌شان برای مقابله با حمله احتمالی نظامی قریب‌الوقوع ترکیه را افزایش داده‌اند.

در جریان حملات توپخانه‌ای ترکیه به نواحی شمال و شرق سوریه چندین غیرنظامی کشته و مجروح شدند. یکی از جانباختگان از اهالی تل‌تمر بود که منطقه‌ای عمدتا مسیحی‌ نشین است. شورای نظامی خابور که یک نیروی دفاع بومی هست نیز از جراحت سه عضو خود خبر داد.

در عین حال خبرگزاری هاوار گزارش داد در شهرک زرگان واقع در ضلع شرقی کانتون حسکه، دستکم یک نظامی دولتی سوریه کشته و چندین غیرنظامی از جمله دو کودک زخمی شدند.

حوالی عفرین اشغالی و روستاهای قامشلو نیز هدف شلیک توپخانه قرار گرفته‌اند. حداقل دو نظامی دولتی سوریه در تل‌رفعت نیز زخمی شده‌اند.

در روزهای گذشته ده‌ها تجمع و راهپیمایی علیه حملات ترکیه در شمال و شرق سوریه برگزار شده. امروز هم مردم قامشلو در یک راهپیمایی گفتند که اگر ارتش ترکیه حمله کند، شکست خواهد خورد، همانطور که در کوهستان از گریلا شکست خورده است.

علاوه بر شهرهای کوردنشین روژاوا، نواحی مسیحی و عرب‌نشین فدراسیون شمال و شرق سوریه نیز مورد تهدید هجوم ترکیه قرار دارند. محمد نورالزیب، رئیس مشترک شورای شهر رقا اعلام کرد در حال افزایش آمادگی مراکز درمانی برای تیمار مجروحین حمله احتمالی قریب‌الوقوع ترکیه هستند.

او همچنین از آمادگی سایر کمیتەهای شورای مدنی شهر برای مواجهه با شرایط فوق‌العاده خبر داد و گفت اگر جنگ بر ما تحمیل شود، ما آماده‌ایم.

از سویی، نوری الخلیل یک فرمانده شورای نظامی دیرالزور اعلام کرد نیروهای آنان برای پاسخدهی به حمله احتمال ترکیه آماده اند. او پیشبینی کرد ترکیه شکست سنگینی را متحمل شود همان اتفاقی که برای داعش رخ داد.

نوری الخلیل به خبرگزاری هاوار گفت ما مردم شمال و شرق سوریه بخشی از یک کشوریم. مردم رقا، دیرالزور، حسکه، منبج و کوبانی متحدند و شکست نمی‌خورند چون از خاک و شرف خود دفاع می‌کنند.