زلال جگر: اردوغان شکست داعش را هضم نکرد

رئیس مشترک جنبش جامعه دمکراتیک گفت: حملات همزمان صورت گرفتند. نقشه مشترک داعش و اردوغان با شکست روبرو شد. با این حملات درصدد ضربه زدن به امنیت و آسایش منطقه و ایجاد کائوس هستند. خلقمان باید در مقابل حملات بپاخیزند."

زلال جگر ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیک (TEV-DEM) در گفتوگو با خبرگزاری فرات به ارزیابی حملات همزمان رژیم ترک به روژاوا، شنگال و مخمور، اهداف این حملات و اقدامات لازم برای مقابله با رژیم ترک پرداخت.

زلال جگر خاطرنشان کرد که این حملات در چارچوب 'انتقام اضمحلال' صورت گرفته‌اند و افزود:"حملات به روژاوا، شنگال و مخمور نشان می‌دهند که در چارچوب انتقام اضمحلال داعش صورت گرفته‌اند. اضمحلال داعش به معنی نابودی اردوغان می‌باشد. اردوغان نتوانست این شکست را هضم کند و به این حملات دست زد. هر کسی می‌داند که آنچه روی می‌دهد حملات همزمان اردوغان- داعش می‌باشند."

زلال جگر به موضع نیروهای بین‌المللی در مقابل حملات رژیم ترک اشاره کرده و افزود:"این حملات توطئه‌ای بین‌المللی هستند.. حملات را نادیده می‌گیرند. می‌خواهند از طریق رژیم ترک و داعش نقشه‌های خود را در خاورمیانه به پیش برند. نی‌خواهند سیستم اداره خودمدیریتی ادامه یابد. هر کسی این حملات را نادیده می‌گیرد. هر نیرویی بر اساس منافع خود عمل می‌کند."

فراخوان برای مقابله با حملات

زلال جگر خاطرنشان کرد که اردوغان درصدد تداوم حاکمیت خود است، اما با هزیمت داعش در حمله به زندان حسکه یکبار دیگر حملات خود را از سر گرفت. زلال جگر یادآور شد؛"با این حملات می‌خواهند به امنیت و استقرار منطقه ضربه وارد کرده و بحران‌افرینی کنند. خلقمان باید بپاخیزند و در مقابل این حملات موضع خود را نشان دهند. خلقمان نباید ساکت بنشیند. آشکار است که رژیم ترک در سال ٢٠٢٢ نیز جنگ كثیفی را علیه خلقمان ادامه می‌دهد. نه داعش، نه تبهکاران آنان، نه با حملات هوایی نخواهند توانست خلقمان را مرعوب کنند. اگر خلقمان در حسکه، اگر زنان، جوانان و سالمندان خود و طیف‌های مختلف در مقابل حملات ایستاده و در کنار ق.س.د-آسایش جای گرفتند، در مقابل این حملات نیز موضع مشابهی را از خود نشان خواهند داد. مقاومت حسکه نشان داد که هیچ نیرویی نمی‌تواند عزم و اشتیاق ما به مبارزه را تضعیف کند."

زلال جگر ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیک در پایان گفت:"خلقمان در کوردستان باید علیه همکاری کثیف رژیم ترک و داعش صفوف خود را مستحکم کرده و به هر حمله‌ای پاسخ دهند. خلقمان لازم است برای دمکراسی و آزادی بپاخیزند. آکادمیسین، سیاستمداران و بخش‌های دیگر جامعه حملات ترکیه را رسوا کنند."