زمان آن فرا رسیده است که با خائنان قاطعانه برخورد شود

سلیمان عرب ضمن نشان دادن واکنش به پارت دمکرات کوردستان که از حملات اشغالگرانه دولت ترک حمایت می‌کند اظهار داشت: وظیفه‌ای تاریخی است که کسانی که بر اساس منافع دشمن عمل می‌کنند در مقابل خلق محکوم و رسوا شوند.

پارت دمکرات کوردستان در طول تاریخ خود همیشه سعی کرده است سیاستی همکارانه با اشغالگران را در پیش بگیرد و در بسیاری از مقاطع تاریخی در مقابل جنبش آزادیخواهی خلق کورد ایستاده است. موضع دولت ترک و حملات اشغالگرانه در سال‌های اخیر به باشور کوردستان و مناطق حفاظتی میدیا مسئله آشکار است که لازم به توضیح نیست، اما علی‌رغم تمام درخواست‌ها و مطالبات جنبش ازادی کورد، پارت دمکرات کوردستان همچنان همکاریهای خود با دولت ترک را ادامه می‌دهد و با سازمان اطلاعات ترک همکاری کرده و حمایتهای لجستیکی خود را از اشغالگران ادامه داده و اخیرا نواحی گریلا را محاصره کرده و علیه نیروهای گریلا کمین‌گذاری می‌کند.

نیروهای مدافع خلق در بیانیه دو روز گذشته خود در رابطه با ارتباطات پارت دمکرات کردستان با دولت ترک اعلام داشته بود که روز ۲۶ سپتامبر ساعت ۱۰:۰۰ در منطقه سنین در خاکورک پارت دمکرات کوردستان درون‌های خود را بر فراز نیروهای گریلا به پرواز درآورده و اطلاعات منطقه را به دولت ترک مخابره کرده است. بعد از این پرواز، منطقه سنین سه بار از سوی ارتش اشغالگر ترک با هواپیماهای جنگی بمباران شده است.

پارت دمکرات کوردستان برای حمایت از حملات اشغالگرانه دولت ترک نیروهای خود را بسیج کرده و با هواپیماهای بدون سرنشین خود اطلاعات مناطق گریلایی را به ارتش ترک مخابره می‌کند. سلیمان عرب نماینده پیشین حزب اتحاد دمکراتیک در باشور کوردستان ضمن واکنش به سیاستهای پارت دمکرات کوردستان در قبال روژآوا و همکاری با نیروهای اشغالگر دولت ترک اظهار داشت: پارت دمکرات کوردستان با سیاستهای خود نشان می‌دهد که همکار و متحد همیشگی دولت ترک است.

سلیمان عرب در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: پارت دمکرات کوردستان در راستای منافع دولت ترک به هر اقدامی دست می‌زند و در ادامه افزود: پارت دمکرات کوردستان از ارتباطات وسیع اقتصادی، سیاسی و تجاری با دولت ترک برخوردار است و موضع این حزب در قبال حملات دولت ترک به روژآوا و باشور کوردستان کاملا مشخص است. اقدامات این حزب نشان می‌دهند که پارت دمکرات کوردستان بر خلاف منافع خلق کورد حرکت می‌کند.

حمله به نیروهای گریلا

سلیمان عرب در خصوص حملات گسترده به نیروهای گریلا و موضع پارت دمکرات کوردستان در این باره افزود: پارت دمکرات کوردستان اخیرا در مناطق حفاظتی میدیا نیروهای نظامی خود را بسیج کرده است. برای محاصره نیروهای گریلا و محدود کردن مناطق آنها، نیروهای خود را در بسیاری از مناطق مستقر کرده است. از طرف دیگر تلاش می‌کنند تا مناطق استراتژیک را تحت کنترل قرار بدهند. پارت دمکرات کوردستان از این طریق می‌خواهد که از ارتش اشغالگر ترک حمایت کند.

سلیمان عرب در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که پارت دمکرات کوردستان در تمام کوردستان بر اساس منافع دولت ترک فعالیت کرده و در ادامه اظهار داشت: نه فقط در مناطق حفاظتی میدیا، در شنگال، روژآوا، باکور کوردستان، با اقدامات خود همکار سیاستهای دولت ترک هستند. خصوصا که پارت دمکرات کوردستان اخیرا از طریق رسانه‌ها، تلاش وسیع و گسترده‌ای را برای سیاه‌نمایی روژآوا آغاز کرده است و اعلام می‌کند که در سیاستهای خود با دولت استعمارگر ترک متحدی استراتژیک خواهد بود.

ENKS نماینده همکاری‌های پارت دمکرات با دولت ترک

سلیمان عرب همچنین افزود که پارت دمکرات کوردستان از طریق شورای میهنی کورد (ENKS) در مناطق روژآوا و شمال-شرق سوریه در راستای منافع دولت ترک گام برداشته و در این باره می‌گوید: پارت دمکرات کوردستان سیاستهای خود را در روژآوا از طریق شورای میهنی کورد سوریه به پیش می‌برد. این گروه بخشی از از گروه‌های تبهکار وابسته به دولت ترک هستند. علت ائتلاف و اتحاد شورای میهنی کورد مشروعیت‌بخشی به اشغال عفرین، گری سپی، سریکانی است. شورای میهنی کورد سوریه در روژآوا علیه خودمدیریتی بر اساس سیاه‌نمایی، جنگ ویژه خود را به پیش می‌برد. بدون شک این حمایتها از طریق همکاری‌های پارت دمکرات کوردستان برای تحقق سیاستها دولت ترک صورت می‌گیرند.

سلیمان عرب در خاتمه سخنان خود از تمام آزادیخواهان کورد درخواست نمود که به عنوان وظیفه‌ای تاریخی و انقلابی، لازم است که ما واقعیت پارت دمکرات کوردستان، حملات علیه دستاوردهایمان را به خلقمان نشان دهیم. زمان آن فرا رسیده است که با مزدوران خائنی که تنها بر اساس منافع حزبی و منافع دشمن عمل می‌کنند قاطعانه برخورد شود.