‌‌‌‌«‌(زین‌) رفته است، اما هزاران ‌(زین‌) دیگر جای او را خواهند گرفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

بستگان گریلای ی‌ژ‌ا-استار، زین زاگرس که در ۱ آوریل در گاره به شهادت رسید گفتند: «نیروی گریلا به اشغال دولت ترکیه پایان خواهد داد و ما تا پایان از گریلاهای خود حمایت خواهیم کرد.»

مراسم یاد بود شهدا

امروز مردم کانتون فرات در روستای یارمَز در جنوب کوبانی به خانواده شهید زین زاگرس تسلیت گفتند. گریلای ی‌ژ‌ا-استار زین زاگرس ۱ آوریل در منطقه گاره به شهادت رسید. در این مراسم خلق وعده انتقام دادند و شعار وفاداری به شهید را سر دادند.

در خصوص مقاومت شهید زین زاگرس، بستگان وی با خبرگزاری فرات صحبت کرده و گفتند که زین رفته اما هزاران زین جای او را خواهند گرفت.

فرهاد محمد، دایی شهید زین زاگرس بیان کرد جای زین خالی نمی‌ماند؛ هزاران زین وعده انتقام می‌دهند و راه زین را ادامه می‌دهند. فرهاد محمد گفت: «گریلاهای آزاد برای ما همه چیز هستند، آنها جان خود را بدون چشم‌داشت فدای ما می‌کنند، ما به مقاومت گریلاها افتخار می‌کنیم. تا زمانی که ظلم و فشار بر خلق ما باشد، قطعا راه ما مقاومت و مبارزه خواهد بود، راهی جز این نیست. گریلاهای ما بدانند که تا آخر از آنها حمایت خواهیم کرد. اراده ما بر تاکتیک‌های زمانه چیره خواهد شد.»

صباح محمد، دایی دیگر شهید زین با بیان اینکه شهید زین از کودکی عاشق آزادی بود گفت: «زین از کودکی با جنبش آزادی در پیوند بود؛ همیشه به دایی‌هایش می‌گفت شعر کوردی به من بیاموزید تا در مورد گریلا و کوردستان بگویم. زین با مبارزه خود عاشق آزادی شد و به هدفش رسید.»