دم پارتی: قانون دشمن در مورد مادران کورد اعمال می‌شود

شورای زنان دم پارتی با بیان اینکه مادران کورد تحت شکنجه بازرسی نواری قرار گرفتند، گفت: «قانون دشمن در حال اجراست.»

مادران به گروگان گرفته شده‌اند

در بیانیه مکتوب شورای زنان دم پارتی آمده است: «امینه کایا (۵۴)، نزته بولَک (۵۸)، ساره کایا (۵۹) که به زندان بسته نوع اِم الح منتقل شده‌اند و به دلیل بالا بودن سن‌شان دچار بیماری‌های مزمن شده‌اند، در ورودی زندان مورد بدرفتاری و نقض حقوق قرار گرفته است.

در این بیانیه با اظهار اینکه این مادران در بدو ورود به زندان تحت شکنجه بازرسی نواری قرار گرفتند، افزوده شده است: «مادرانی که به این موضوع واکنش نشان دادند ساعت‌ها در مکانی به نام کلبه نگهداری و سپس به بخشی به نام بند موقت منتقل شدند. سه مادر دستگیر شده در ۱۱ جولای، از ۱۸ جولای تا کنون هنوز در این بند موقت نگهداری می‌شوند.»

«نیازهای اساسی برآورده نشد، قانون دشمن اعمال شد»

همچنین در این بیانیه بر موارد زیر تاکید شده است:

«در روز اول به مادران فقط سه قرص نان خشک داده شد و غذای دیگری نداشتند، همچنین در روز اول ورود به زندان به مادران پتو و اسفنجی که قبلاً استفاده شده و ضدعفونی نشده بود داده شد و خواستار تمیزی آنها شد، پتوها و اسفنج ها روزها بعد از درخواست به آنها داده شد.

در شهری که دمای هوا به ۳۶ درجه رسیده بود، درخواست مادران مبنی بر خرید پنکه خنک‌کننده برای بند خود به دلیل حضور در بند موقت رد شد. از تامین مایحتاج مادران بی‌سواد با الزام به ارائه دادخواست بطور خودسرانه ممانعت شده است. به همین دلیل مادران تا مدت‌ها نتوانستند نیازهای اولیه خود را تامین کنند. مجدداً در ۱۶ جولای تمامی وسایل داخل بند تحت عنوان تفتیش و بازرسی در فاصله زمانی ۲ ساعته توسط نگهبانان در هم ریخته شد و مادران ساعت‌ها زیر آفتاب در حیاط منتظر ماندند.

همچنین مشخص است که نگهبانان گهگاه با اجسام سخت به درب بند ضربه می‌زنند و صدا ایجاد می‌کنند و در نتیجه باعث ایجاد ناراحتی می‌شوند.

ما این اقداماتی را که شما طبق قوانین دشمن انجام می‌دهید، نمی‌پذیریم. فوراً دست از این کار غیرقانونی بردارید و مادران را آزاد کنید!»