مقدمات نوزدهمین جشنواره زنان زیلان به پایان رسید

شعار امسال نوزدهمین جشنواره زنان زیلان که ۳۰ ژوئن برگزار می‌شود؛ این خواهد بود «با ژن، ژیان، آزادی پیش به سوی انقلاب زنان».

فستیوال زیلان لندن

جشنواره زنان زیلان که هر ساله توسط شورای زنان ژیان در لندن، پایتخت انگلیس برگزار می‌شود، امسال برای نوزدهمین بار برگزار می‌شود. شعار امسال جشنواره که ۳۰ ژوئن برگزار می‌شود؛ «با ژن، ژیان، آزادی پیش به سوی انقلاب زنان» خواهد بود.

در بیانیه شورای زنان ژیان آمده است که زنان از همه اقشار به این جشنواره دعوت شده‌اند. تاکید شد که با انقلاب زنان کورد جامعه آزاد در خاورمیانه ساخته شد و جملات زیر بیان شد:

«امسال با گفتن "ژن، ژیان، آزادی پیش به سوی انقلاب زنان!" ما گردهم می‌آییم و با سرودها و نوای مقاومت به مبارزه ادامه دهیم. سخنان، ملودی‌ها و شعارهای ما معطوف به مقاومت خواهد بود. مراسم ما فقط یک مراسم نیست، ما با هم خواهیم بود تا قوی‌تر شویم.

برنامه‌ی جشنواره

این جشنواره از ساعت ۱۵:۰۰ در مرکز جامعه کورد، 11 Portland Gardens, Harringay Ladder, London N4 1HU آغاز می‌شود. در این مراسم، هنرمندان کَوه، ژاله و هنرمندان غافلگیرکننده روی صحنه خواهند رفت. علاوه بر این، سخنرانانی از گروه‌های زنان فمینیست از اقوام مختلف در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

علاوه بر برنامه‌های موسیقی و رقص، نمایش‌های فولکلوری، اجرای طبل و سرنا و نمایش فیلم نیز در این برنامه گنجانده شده است. همچنین غرفه‌های غذا و پوشاک در این جشنواره برپا می‌شود و مهد کودک و فعالیت‌های مختلف برای کودکان برگزار می‌شود.»