پلتفرم شاهماران‌: ما از شهر خود صیانت می‌کنیم

پلتفرم زنان شاهماران در ارتباط با شکنجه اهالی روستای مارین توسط سربازان ترکیه، بیانیه داد و گفت‌:‌ ‌«‌ما از شهر خود صیانت می‌کنیم.»

پلتفرم زنان شاهماران در مردین درباره تعرض و شکنجه اهالی روستای مارین از توابع منطقه نسیبین مردین توسط سربازان ترکیه در روز مورخ ۹ جولای، بیانیه داد. این پلتفرم در پارک کارایوللاری بیانیه داد و پلاکارتی با عنوان ‌«ما به تعرض، تجاوز و شکنجه توسط نیروهای دولت اجازه نخواهیم داد که آن را برای خود به سیاست مبدل کنند» برافراشته شد.

گلزار ایپک به عنوان این پلتفرم، متن بیانیه را قرائت کرد. گلزار ایپک اشاره داشت هرچه که می‌گذرد در شهرهای باکور کوردستان شکنجه و جنایات علیه انسانیت توسط پلیس و سربازان بیشتر می‌شود و گفت‌: ‌«براثر به رهیافت نرساندن مسئله کورد، در این ۸ سال اخیر حد و حساب جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی که انجام می‌شوند وجود ندارد. سنگین‌ترین تبعات جنگ نیز علیه زنان و کودکان اعمال می‌شود. استعمارگری، جنگ،‌ رانت، امحا،‌ انکار، آسمیلاسیون، عدم هویت، فراموشکاری که تحت نام جنگ ویژه انجام می‌شوند،‌ حتی یک روز نیز در کوردستان کاهش نیافته است. در کوردستان روش دهه ۹۰ عملی شده و بیش از همه نیز جنگ علیه زنان روا داشته می‌شود.‌‌»

گزار ایپک بیان کرد که شکنجه در کوردستان دیگر به وضعیتی روزانه مبدل شده است و گفت‌: ‌«سربازان به روستای مارین حمله کرده و زنان و کودکان با حقارت، تعرض و تهدید سربازان روبرو ماندند. باید دادستانی جمهوری در نسیبین هرچه زودتر درباره آن سربازان بازجویی‌هایی آغاز کرده و حکم بازداشت آنان را صادر کند. باید آنان از سمت هایشان برکنار شوند. ما در مقابل دادگاه از تمام عاملان تجاوز،‌ تعرض، خشونت و شکنجه حسابخواهی می‌کنیم. تا زمانیکه آن شکنجه‌گران و تجاوزکاران دستگیر شوند، ما به مبارزه خود ادامه می‌دهیم. ما هرگز اجازه نخواهیم داد که در کشور ما تعرض،‌ تجاوز و شکنجه مشروع شود.‌»

بیانیه با سردادن شعار ‌«ژن ژیان آزادی» به پایان رسید.