پلتفرم زنان شهر آمد‌: مبارزه ما به فلسفه ‌«ژن ژيان آزادی» تکیه کرده است

پلتفرم زنان دجله در شهر آمد به قتل زنان اعتراض کرد و گفت‌:‌‌ ‌«مبارزه ما به فلسفه ژن ژيان آزادی و مبارزه زنان کورد تکیه کرده است.‌»

پلتفرم زنان دجله در شهر آمد به قتل زنان در مدت اخیر افزایش داشته، اعتراض کرد. اعضای این پلتفرم در مقابل پلازا آزج در مقابل اداره شهر آمد بیانیه‌ای دادند. تصاویر زنانی که به قتل رسیده‌اند و پلاکارتی با عنوان ‌«زن زندگیست، زندگی را به قتل نرسانید» را برافراشتند.

مدیریت جمعیت زنان روزا، فیلیز کایدو بیانیه داد و اعلام کرد که برای اینکه حکومت جنایت‌های خود را پنهان کند با هرچیزی دشمنی می‌کند و بیش از همه نیز با اراده و مبارزه زنان، دشمنی می‌کند.

کایدو در ادامه بیان کرد که طی ۶ ماه، ۲۵۰ زن به قتل رسیدند و در برابر این اعمال قول مبارزه و مجازات کردن عاملان این جنایات را دوباره بیان کرد. کایدو توجه‌ها را به سیاست‌های جنگ‌افروزی و بحران اقتصادی معطوف داشت و گفت این مسائل تاثیرات منفی بروی وضعیت زنان برجای می‌گذارد. کایدو در پایان اعلام کرد که مبارزه آنان به فلسفه‌ی ‌«ژن ژیان آزادی» و مبارزه زنان کورد تکیه کرده است و بیان کرد که مبارزه آنان همیشه برای حیاتی شرافتمند پیشاهنگی خواهد کرد و هرگز از مبارزه دست بردار نخواهند شد.

پس از بیانیه،‌ زنان تحصن کردند و کنش با سردادن شعارهای ‌«ژن ژیان آزادی»، ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌«زنده‌باد مقاوت زنان» به پایان رسید.