رژاک یاد شهید زیلان را گرامی داشت

سازمان زنان آزاد کوردستان ‌‌(رژاک)، یاد زینب کیناجی ‌(زیلان) را در ۲۸مین سالگرد شهادت او گرامی داشته شد.

بیانیه رژاک برای گرامیداشت یاد شهید زیلان

رژاک طی بیانیه‌ای کتبی، ۲۸مین سالگرد عملیات فدائیانه زینب کیناجی ‌(زیلان) در سال ۱۹۹۶ علیه دولت ترکیه، را گرامی داشت و اعلام کرد که عملیات زیلان به سمبل ایجاد راه آزادی زنان مبدل شد.

در بیانیه رژاک آمده است‌‌: ‌«ما در سالگرد شهادت رفیق زیلان،‌ یاد تمام شهدای راه آزادی را گرامی می‌داریم. در ماه ژوئن یاد زنان انقلابی بسیاری همچون‌‌؛ شهید زیلان، سما یوجه، لیلا آگری، بریوان، راپرین آمد، گولان، لیلا یلدز و زنان مبارز بسیاری که برای شرافت خاک و خلق‌شان، جان خود را فدا نمودند، را گرامی می‌داریم. زیلان یک صدای عشق به رهبری، خلق،‌ انسانیت و حیات بود. برای آزادی فریاد برآورد، سکوت را شکست و پیام، کسیکه بروی خاک من تعرضی انجام دهد به هدف خود نخواهد رسید، را داد.‌»

در ادامه این بیانیه گفته شد‌:‌‌ ‌«عملیات شهید زیلان این پیام را داد که حیات آزاد ارتباطی با عمر طولانی مدت ندارد. شهید زیلان با عملیات خود پیام؛ 'من با جان خود یک حیات جاوانه را می‌آفرینم که شایسته خلق من باشد' راد داد‌.»

رژاک در پایان بیانیه خود گفت‌: ‌«در سالگرد شهادت شهید زیلان ما تمام زنان را فرا می‌خوانیم که برای دفاع از شرافت زنان، مبارزه ملی و خاک خود متحد شوند، زیرا با آزادی زنان‌، جامعه و تمام انسانیت و محیط زیست نیز آزاد خواهد شد و برعکس این امر نیز بدون آزادی زنان، این حیات و شرافت انسانی به مثابه یک یخ در مقابل خورشید از بین خواهد رفت.‌»