سازمان‌های زنان کورد در مسکو در کمپین ک‌ژک‌ و تاژه مشارکت کردند

سازمان‌های زنان کورد طی بیانیه‌ای اعلام کردند که آنان با مشارکتی قوی در کمپین ک‌ژ‌ک و تاژه انجام خواهند داد و گفتند‌:‌‌ ‌«با سازماندهی تمام زنان جهان، آزادی و پیروزی را مطمئنا عملی خواهیم ساخت.‌»

جنبش زنان کورد در منطقه اَسَنگه، سازمان اجتماعی ایزدخان و سازمان زنان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«ویان» درباره کارزار ک‌ژک به نام ‌‌‌‌‌‌‌«آزادی برای رهبر آپو، موقعیت سیاسی برای کوردستان» و کمپینی که تاژه آغاز نموده است،‌ در ساختمان خانه کورد در پایتخت روسیه شهر مسکو یک بیانیه مطبوعاتی دادند‌:

بیانیه سازمان‌های زنان کورد در مسکو به شرح زیر است‌:‌

‌«در ابتدا بیان می‌کنیم که ما در کارزار ک‌ژک به نام ‌‌‌«آزادی برای رهبر آپو، موقعیت سیاسی برای کوردستان»، از هر زمان دیگر در آن مشارکتی قویتری انجام خواهیم داد. در عین حال ما در کمپین تاژه به نام علیه قتل‌عام زنان به صدای خوددفاعی مبدل شو و به رسمیت شناختن فرمان ‌۳ آگوست ۲۰۱۴ (در میان ایزدیان به نسل‌کشی‌هایی که علیه‌شان صورت گرفته فرمان گفته می‌شود)،که از ۸ مارس آغاز شده و تا مورخ ۳ آگوست ادامه خواهد داشت، نیز مشارکت خواهیم کرد.

ما به مثابه جنبش زنان کورد در منطقه اسنگه،‌ سازمان اجتماعی ایزدخان و سازمان زنان ویان در مسکو پشتیبانی خود را اعلام می‌نماییم و با سلسله کنش‌ها، بیانیه و کنش‌های مختلف در این کارزار و کمپین‌ها مشارکت خواهیم کرد.

‌«ما در همه جا خود را سازماندهی می‌کنیم»

ما با کمک نماینده دیگر ملل، از طرق ارسال نامه، ایجاد جلسه و ارائه دادن بیانیه برای اینکه بتوانیم انزوای تحمیلی علیه رهبر آپو را از میان برداریم و آزادی رهبر آپو را به یقین برسانیم،‌ عمل خواهیم نمود. همچنین علیه قتل‌عام زنان ما صدای خود را رساتر نموده و فاشیسم را شکست می‌دهیم. برای اینکه بتوانیم آزادانه زندگی کرده و از خود دفاع کنیم، در همه جا خود را سازماندهی می‌کنیم.

در روزگار امروز جنگ‌های وحشیانه و خشونت بسیاری زیسته می‌شود. کشور ما اشغال و غارت شده است. تجاوز به زنان و قتل به اتفاقات روزانه مبدل شده است. ما به مثابه جنبش زنان در منطقه روسیه این رفتارها را به شدت محکوم می‌کنیم. تمام جنبش‌های زنان در جهان را فرا می‌خوانیم که در مقابل این اعمال کثیف فاشیسم سکوت نکنند و همراه با هم، مبارزه خود را گسترش دهند.

ما اراده خود را پارادایم رهبر‌ آپو، ی‌ژا استار، ی‌پ‌ژ، ی‌ژ‌ش کسب می‌کنیم. برای خوددفاعی فراخوان می‌دهیم و می‌گوییم که از هر زمان دیگر بیشتر نیاز است که روح مبارزه خود را قدرتمندتر نماییم.

همراه با روح زمانه‌ی شعار «ژن ژیان آزادی» که به صدای زنان جهان مبدل شد، ما صدای خود را رساتر خواهیم نمود. با سازماندهی تمام زنان جهان، آزادی و پیروزی را به مطمئنا عملی خواهیم ساخت.‌‌»

بیانیه با سردادن شعارهای ‌«ژن ژیان آزادی» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.