٢۵ عملیات گریلایی در گرامیداشت یاد علی چیچک و دلال نورحق: ١٩ ارتشی ترک از پای درآمدند

ه.پ.گ اعلام کرد در گرامیداشت یاد و خاطره علی چیچک و دلال نورحق نیروهای آنان ٢۵ عملیات را علیه ارتش متجاوز ترک به انجام رسانده‌اند و در نتیجه این عملیات‌ها حداقل ١٩ ارتشی ترکیه از پای درآمده‌اند، یک پهپاد هم ساقط شده است

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات‌های گریلایی تازه علیه ارتش غاصب ترکیه را منتشر کرد. در اطلاعیه آمده است:

"در ۴٠مین سالگرد شهادت رفیق علی چیچک که یکی از مقاومتگران اعتصاب غذای ١۴ جولای ١٩٨٢ زندان آمَد بوده و پیشاهنگ جوانان و ستاره سرخ حزبمان می‌باشد یاد و خاطره وی را گرامی می‌داریم. ما عزم راسخ هوال (رفیق) علیه چیچک، اراده پولادین وی، روحیه شکست‌ناپذیر و شور جوانی وی را همیشه الگوی خود قرار می‌دهیم، پیمان می‌بندیم که مبارزه وی را در دیهیم آزادی با پیروزی مزین کنیم."

در ادامه اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"نیروهای ما برای گرامیداشت هوال علی چیچک و دلال نورحق ٢۵ عملیات را به انجام رساندند. در این عملیات‌ها دست‌کم ١٩ اشغالگر مجازات شده و ۵ اشغالگر هم زخمی شده‌اند. همززمان یک پهپاد منهدم گردید، به یک بالگرد سکورسکی صدمه وارد شده و یک خیمه نظامی هدف قرار داده شد. ارتش اشغالگر ترک مناطق مقاومت را ۵ بار با بمب‌های ممنوعه و سلاح‌های شیمیایی، ٢٧ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران کرد، ٢٢ بار توسط بالگردهای تهاجمی هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار داده و ده‌ها بار با تانک، توپ و خمپاره هدف قرار داد."

بنابر گزارش ه.پ.گ روز ١۵ سپتامبر/ ٢۴ شهریور در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ، تک‌تیراندازان ه.پ.گ در دو عملیات در منطقه مقاومت شهید عادل ٢ ارتشی ترکیه را از پای درآوردند. در همین روز گریلاهای یژاستار با سلاح سنگین اشغالگران را در منطقه ساجا هدف قرار دادند. همچنین تیم‌های سیار گریلا در ٣ عملیات اشغالگران در تپه شهید فداکار منطقه سیدا را هدف قرار دادند.

١۶ سپتامبر تیم‌های سیار گریلا ۶ عملیات را علیه اشغالگرانی که درصدد پیشروی بسوی سنگرهای جنگ تپه شهید آگر منطقه سیدا بودند به انجام رساندند. در ۴ عملیات تک‌تیراندازان گریلا و ٢ عملیات با سلاح‌های سنگین در مجموع ۵ اشغالگر کشته و ٣ اشغالگر دیگر زخمی شدند. یک پهپاد هم ساقط شد.

در همین روز ۶ عملیات انفجاری، درگیری تن به تن و نارنجک علیه اشغالگرانی که درصدد پیشروی بسوی سنگرهای جنگ تپه شهید فلات در سیدا بودند به انجام رسیدند که در نتیجه آن ١٠ ارتشی ترکیه کشته شده و ٢ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین در منطقه مقاومت ساجا علیه بالگردهای سکورسکی دشمن که در حال گشتزنی در آسمان منطقه بودند عملیاتی به انجام رسید که در نتیجه آن یک بالگرد سکورسکی پس از آنکه متحمل ضربه شده از آسمان منطقه گریخت.

١۵ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور یک خیمه نظامی در منطقه تپه اف‌ام از سوی گریلاهای یژاستار هدف قرار گرفت.

١۶ سپتامبر در عملیات تک‌تیراندازان یژاستار علیه اشغالگران تپه اف‌ام یک ارتشی ترکیه از پای درآمد. در همین روز یک اشغالگر در عملیات تک‌تیراندازان ه.پ.گ در منطقه تپه آمیدی به هلاکت رسید.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ارتش ترکیه ١۶ سپتامبر، ٢ بار سنگرهای مقاومت تپه آمیدی و تپه اف‌ام را با بمب‌های ممنوعه و سلاح‌های شیمیایی بمباران کرد. محرز شده است گازهای شیمیایی مورد استفاده در حمله به تپه آمیدی بوی گاز کلر از آن متصاعد شده است. ١۶ سپتامبر سنگرهای جنگ منطقه شهید باهوز در منطقه مقاومت سیدا ٣ بار با بمب‌های ممنوعه و تسلیحات شیمیایی مورد حمله واقع شدند.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ١۵ و ١۶ سپتامبر مناطق مقاومت سیدا و چمچو ١۴ بار و مناطق چارچل، گولکا در متینا و ارتفاعات روستای شلادزه و روستای بشیله ١٣ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. ١۶ سپتامبر مناطق مقاومت تپه آمیدی، تپه حکاری، تپه اف‌ام، تپه جودی و شهید فداکار ٢٢ بار از سوی بالگردهای تهاجمی هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار گرفتند. همچنین پایگاهای دشمن روز ١۶ سپتامبر ده‌ها بار مناطق مقاومت تپه حکاری و چمچو را هدف آتش سلاح‌های سنگین قرار دادند.