آمد شاهو: تنها با مقاومت و روحیه‌ی گاره، می‌توان به کوردستانی آزاد رسید

عضو مجلس پژاک در برنامه‌ی این هفته‌ی هلی سه اظهار نمود: "پیروزی گاره فرصت‌های بسیاری را برای خلق کورد در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای فراهم خواهد ساخت. وجود گریلا در کوردستان یعنی، شکست هر برنامه و توطئه‌‌ای برای اشغال‌گری سرزمین مان است."

آمد شاهو عضو مجلس حزب حیات آزاد کوردستان(پژاک) در برنامه‌ی این هفته‌ی هلی سه شبکه تلویزیونی آرین تی‌وی «جنگ گاره»، «قیام مردم روژهلات کوردستان در سوم اسفند  ۱۳۷۷» و «کنفرانس مشورتی ک.ن.ک درباره‌ی روژهلات کوردستان» را مورد ارزیابی قرار داد.

آمد شاهو ابتدا پیروزی گاره را بر تمام خلق کورد و آزادیخواهان جهان تبریک نمود و گفت: مقاومت و مبارزه‌ی تاریخی گریلاهای آزادی کوردستان، پیروزی تاریخی ای را برای خلق کورد رقم زد. مقاومت گریلا در گاره، پلان و برنامه‌ی توطئه‌گران در راستای قتل‌عام خلق کورد را خنثی و دومین قدرت ناتو را با شکستی فجیح بدرقه نمود و خط خیانت در کوردستان را ازهم فروپاشید.

وی در ادامه افزود: مقاومت گاره برای خلق کورد و تمام احزاب و جریانات کوردی، پیام بسیار آشکاری را در بردارد. اینکه اگر نیروهای کوردی متحدانە و در یک راستا به مبارزه بپاخیزند، هر نیرویی که خواستار قتل‌عام خلق کورد را داشته با شکست مواجه خواهد ساخت. وجود فرماندهی مشترک و نیروی نظامی متحد در کوردستان هر گونه استعمارگری را از سرزمین مان بیرون می‌راند. همچنین خلق کورد بدون هیچ تکنولوژی و تنها با اتکا بر توان و نیروی ذاتی می‌تواند به خواست‌های برحق خویش دست یابد.

شاهو در رابطه با پیروزی گاره و ایجاد فرصت‌های آن در کوردستان گفت: پیروزی گاره فرصت‌های بسیاری را برای خلق کورد در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای فراهم می‌سازد. لازم‌ است بدانیم که هیچ‌ پروژه‌ای در کوردستان بدون در نظر گرفتن گریلای کوردستان و افکار و فلسفه‌ی رهبر آپو به انجام نخواهد رسید. همه بدانند که وجود گریلا در کوردستان یعنی شکست هر برنامه و توطئه‌‌ای برای اشغال‌گری سرزمین مان است. دیگر برای جهانیان آشکار گشته است که خلق کورد، خلقی تروریست نیست و برای رسیدن به خواست‌ها و مطالبات برحق‌ خویش مبارزه می‌نماید. همچنین این مقاومت و مبارزه‌ی افسانه‌ای گریلا در گاره، استعمارگران کوردستان را مجبور می‌نماید که در مورد نگرش اشغالگرایانه و سیاست‌های انکار خلق کورد بازنگری نمایند. البته دیگر خیانت‌کاران نمی‌توانند به صورتی آشکار با استعماگران همکاری نمایند. از همه مهمتر این مرحله می‌تواند به فرصتی طلایی برای بیرون راندن فاشیسم در کوردستان و آزادی رهبر آپو مبدل گردد.

وی در ادامه افزود: دیگر نبایستی هیچ یک از نیروهای کورد، خصوصا احزاب روژهلات کوردستان بر مداخلات خارجی برای حل مسئله کورد باور داشته باشند و بە آن متکی گردند. زیرا نقشە و توطئه‌ی استعمار گاره از سوی نیروهای هژمونیک فرا منطقه‌ای و با عاملیت و بازیگری ترکیه انجام پذیرفت و باید واقف گردیم که تنها با اتکا بر خط سوم می‌توانیم به اهداف خود دست یابیم.

زمان آزادی رهبر آپو فرا رسیده است

عضو مجلس پژاک یاد و خاطره‌ی شهدای راه آزادی، خصوصا شهدای گاره و قیام سوم اسفند ۱۳۷۷ در روژهلات کوردستان را گرامی داشتە و در رابطه با قیام مردم روژهلات کوردستان در این روز گفت: قیام سوم اسفند تغییر و تحول بنیادینی را در سطح و شیوه‌ی مبارزات خلق کورد ایجاد نمود. پشتیبانی و قیام مردم روژهلات کوردستان در سوم اسفند ۱۳۷۷ در خصوص توطئه بین‌المللی علیه رهبر آپو را برملا و از میان برداشت. این قیام و مقاومت تاریخی خلق کورد در روژهلات کوردستان بود که سبب گشت تا حزب پژاک تاسیس و به مدت ۱۶ سال بلند آوازه، ستبر و استوار به مبارزه علیه استعمارگری بپاخیزد.

وی در ادامه گفت: زمان آزادی رهبر آپو فرا رسیده است. دیگر کوردستان برای استعمارگران، میدان آرنا نیست. مقاومت و مبارزه گاره اثبات‌گر این موضوع است. با سرمشق قرار دادن مقاومت گاره می‌توان استعمارگری حکومت ایران را درهم شکست. سازماندهی و ارتقا مبارزات و ملحق شدن در نیروهای گریلایی این خصوص را به انجام خواهد رسانید. بدانیم که تنها با مقاومت و روحیه‌ی گاره می‌توان به کوردستانی آزاد رسید و استعمارگران را از سرزمین مان بیرون راند.

لازم است تمام نیروها و احزاب روژهلات کوردستانی با مشورت و مشارکتی فعال بر برداشتن گام عملی تاکید نمایند

آمد شاهو در رابطه با کنفرانس مشورتی ک.ن.ک در مورد روژهلات کوردستان گفت: این کنفرانس از اهمیت خاصی برخوارد است. از این طریق می‌توان در روژهلات کوردستان جبهه‌ای متحد در برابر استعمارگری ایجاد نمود. ما بعنوان پژاک برای خاتمه دادن به استعمارگری و رسیدن به مطالبات برحق خلق کورد، بر پروژه‌های خود اصرار می‌ورزیم.

آمد شاهو عضو مجلس پژاک در پایان برنامه‌ی هلی سه در پاسخ به سوال؛ « مقطعی حساس و تاریخی برای خلق کورد در میان است، در این رابطه چه باید کرد؟» گفت: لازم است تمام نیروها و احزاب روژهلات کوردستانی با مشورت و مشارکتی فعال بر برداشتن گام های عملی تاکید نمایند. لازم است تمام نهادهای مدنی در روژهلات کوردستان با مشورت و مشارکتی فعال، مشکلات و معضلات روژهلات کوردستان را حل نمایند. ما نیز بعنوان پژاک در این راستا از خلق خود پشتیبانی خواهیم نمود. محفل‌های سیاسی و روشنفکرانه بایستی محوریت آن در مورد قتل‌عام خلق کورد و پیش‌گیری از آن و بیرون راندن اشغالگران از کوردستان باشد. گام‌های عملی خلق‌مان در طی چند سال گذشته نشان می‌دهد، تصمیماتی که از سوی خلق کورد گرفته شده به صورتی عملی به انجام رسیده است. خود مدیریتی می‌تواند به راهکاری برای حل هر گونه مشکل و معضلی مبدل شود. بایستی ۸ مارس و نوروز شکوهمندانه و با سمبل مقاومت و پیروزی گاره جشن گرفته شود.