اتحادیه میهنی کوردستان حمله رژیم ترک به قره هنجیر را محکوم کرد

مکتب سیاسی اتحادیه میهنی کوردستان (ی.ن.ک) درباره‌ی حملات هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه چمچمال که سبب شهادت و مجروح شدن چند تن شدند، بیانیه‌ای منتشر کرده و این حملات را محکوم نمود.

مکتب سیاسی اتحادیه میهنی کوردستان اعلام نمود، این تجاوزها امری ناپسند است که به عمق خاک کوردستان و عراق کشیده شده و به همین دلیل خواستار توقف فوری این حملات هستیم.

عصر روز گذشته پهپادهای دولت اشغالگر ترکیه در منطقه چمچمال به یک اتومبیل شهروندان حمله کرده و بر اساس اطلاعات منتشر شده در این حمله یک زن شهید و دو تن دیگر نیز مجروح شدند.

بیانیه‌ی مکتب سیاسی اتحادیه میهنی کوردستان به شرح زیر می‌باشد:

"بمباران‌های ترکیه در منطقه قره هنجیر قابل پذیرش نیست

مکتب سیاسی اتحاد میهنی کوردستان بمباران پهپادهای ارتش ترکیه در منطقه قره هنجیر در نزدیکی شهر کرکوک را که سبب قربانی شدن چند تن و وارد آمدن خساراتی شده است را محکوم می‌کند.

این تجاوزها امری ناپسند است که عمق خاک کوردستان و عراق را در بر گرفته است. به همین دلیل خواستار توقف فوری این حملات هستیم. چون هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند سبب تجاوز به مرزها و آسیب رساندن به مردم بی‌گناه شود.

به همین دلیل از حکومت عراق درخواست می‌نماییم تا به وظیفه قانونی و میهنی خود در دفاع از خاک عراق و کوردستان عمل کرده و از راه کانال‌های دیپلماسی خود، به حکومت ترکیه در رابطه با این تجاوزات تذکر دهد."