تصویر

گریلای ی‌رک‌: باید جوانان علیه جنگ ویژه خود را سازماندهی کنند

گریلای ی‌رک، باگَر آگر اعلام کرد که در همه جا به‌ویژه در مقابل خلق ما جنگ ویژه در جریان است و به جوانان فراخوان داد‌: ‌‌«باید جوانان، ما علیه جنگ‌ویژه در همه جا خود را سازماندهی کنند و در به عضویت صفوف گریلا درآیند.‌»

گریلاهای یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان

گریلای یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان ‌(ی‌ر‌ک) در رابطه با حملات علیه فرهنگ، هویت،‌ زبان و موجودیت خلق کورد با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کرد و جوانان را فراخواند که علیه این حملات به عضویت صفوف گریلا درآیند.

باگر آگر در ابتدای سخنان خود گفت‌: ‌«ما ابتدا انزوای تحمیلی بر رهبر آپو را محکوم می‌کنیم. الآن ۳ سال است که جنگی روانی در برابر رهبر آپو انجام می‌شود. ۳ سال است که وکلا و خانواده‌ها نمی‌توانند با رهبر آپو ملاقات کنند. بزرگترین مقاومت‌ها در زندان امرالی عملی شده است. بر همین اساس نیز در کوهستان‌ها، در سنگرها و زندان‌ها نیز مقاومت عظیمی انجام می‌شود. این مقاومت به یُمن تفکرات و اندیشه‌های رهبر آپو گسترش یافته است.

خلق ‌ما باید قیام کرده و از فرهنگ و زبان خود صیانت کند. به‌ویژه جوانان ما در روژهلات باید موضع‌گیری کنند و در مقابل دشمنان ایستادگی کنند. هر روز جوانان ما به قتل‌ می‌رسند و آنان را اعدام‌ می‌کنند. چرا جوانان میهن خود را ترک می‌کنند و از زبان و فرهنگ خود دست می‌کشند؟ چرا به کشورهای غریبه رفته و زندگی جداگانه‌ای را در پیش می‌گیرند، بجای آن بهتر است برای اینکه بتوانند برای حقوق خود، میهن‌شان، فرهنگ و زبان‌شان مبارزه کنند، به کوهستان‌ها بیایند و در صفوف گریلا عضو شوند. برهمین اساس من می‌خواهم به ویژه جوانان کوردستان را فراخوانم که قیام کنند. دشمن چنین جنگی علیه جوانان به راه انداخته است تا جوانان ناامید شو‌ند، از جامعه خود جدا شوند و حتی نسبت به خود نیز بی‌اعتنا گردند.‌‌»

باگر آگر اعلام کرد که گریلاها براساس فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در کوهستان‌ها مقاومت می‌کنند و بیان کرد‌: ‌«اکنون در مناطق حفاظتی مدیا مقاومتی عظیم انجام می‌شود. در جهان، استفاده از سلاح‌های شیمیایی ممنوع است،‌ اما در مقابل گریلاهای آزدی‌بخش بکار گرفته می‌شود. به‌ویژه خلق ما در باشور کوردستان باید در مقابل این امر موضع‌گیری کند. بروی این خاک مقدس، ما هزاران شهید دادیم، امروز هزاران دختر و پسر کورد در این کوهستان‌ها بخاطر اینکه در کشوری آزاد، با افتخار و سرافرازانه زندگی کنند، بزرگترین مبارزه را برای خلق کوردستان رقم می‌زنند. خلق کوردستان باید بخوبی واقف باشد، ما به عنوان جنبش آزادی کوردستان تا به پایان همراه خلق‌‌مان هستیم. خلق ‌ما باید قیام کند. باید جوانان ما براساس تفکرات رهبر آپو خود را سازماندهی کنند. باید جوانان در قیام ‌«ژن، ژيان، آزادی» پیشاهنگی کنند. در ایران جوانان را اعدام می‌کنند و در عین حال بر علیه جوانان از طریق ابزارهایی مثل تلفن، اینترنت،‌ رسانه‌های مجازی، مواد مخدر و فحشا جنگی ویژه را انجام می‌دهند. جوانان باید از این امر جلوگیری کنند. باید خود را سازماندهی کنند، با جنبش آزادی همراه شده و در همه‌ زمینه‌ها براساس فلسفه انقلاب «ژن، ژیان، آزادی» خود را سازماندهی کنند‌»

گریلای ی‌رک، باگر آگر اشاره کرد که باید خلق بر دلایل این جنگ ویژه بخوبی واقف باشد و بیان کرد که الزامی است در هر چهار بخش کوردستان،‌ جوانان خود را سازماندهی کنند، حق آزادی خویش را مطالبه کنند و به صفوف گریلاها بپیوندند.‌