کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش؛ ۲۲ اشغالگر کشته شدند

گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار علیه حملات اشغالگران عملیات انقلابی شهید ساواش مرعش را آغاز نمودند. در چهارچوب این عملیات ۲۲ اشغالگر کشته شدند که یکی از آن‌ها بلندپایه است و به ۱ هلیکوپتر اسکورسکی و ۲ هلی‌کوپتر جنگی نیز ضربه وارد شد.

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) اطلاعات زیر را در رابطه با عملیات گریلایی که در چارچوب عملیات انقلابی شهید ساواش مرعش انجام‌ شده است، منتشر نمود:

نیروهایمان در عرصه مقاومت تپه اف‌ام و تپه جودی در منطقه زاپ علیه اشغالگران ارتش ترکیه عملیات انقلابی شهید ساواش مرعش را آغاز نموده‌اند. با روح فدایی و آپویی در این عملیات انقلابی ضربات سنگینی به ارتش اشغالگر ترکیه وارد شد، ۲۲ اشغالگر کشته شدند که یکی از آن‌ها درجه‌دار بوده و ۲ اشغالگر دیگر نیز زخمی شدند. همچنین به ۱ هلیکوپتر اسکورسکی و ۲ هلیکوپتر جنگنده ضربه وارد شد و ۱ سیستم دوربین مداربسته اشغالگران منهدم گشت. فرمانده‌ی قهرمان یژاستار رفیقمان نالین فرات که پیشاهنگی عملیات در عرصه مقاومت تپه اف‌ام را برعهده داشت، با روح فدایی به دشمن حمله کرده و ضربات سنگینی به دشمن وارد نمود و به شهادت رسید.

اطلاعات در رابطه با عملیات انقلابی شهید ساواش مرعش :

در ۲۵ می نیروهایمان به هلی‌کوپترهایی که می‌خواستند به عرصه مقاومتی تپه اف‌ام بروند حمله نمودند. در این حمله به ۲ هلی‌کوپتر جنگی ضربه وارد شد. ساعت ۰۰:۰۰ بامداد نیروهایمان به ۱ هلیکوپتر اسکورسکی نیز ضربه وارد کردند که می‌خواست اشغالگران را در کوه اف‌ام پیاده نماید، اما به دلیل ضربه سنگین نیروهای گریلا نتوانست اشغالگران را پیاده کرده و ناچار شد منطقه را ترک کرد.

در ۲۶ می ساعت ۰۱:۳۰ به اشغالگران عرصه مقاومتی اف‌ام حمله شد. در این عملیات که با سلاح سبک و قناس انجام شد، ۶ اشغالگر کشته شدند. در همین شب علیه اشغالگرانی که می‌خواستند خود را در این میدان مستقر نمایند، عملیاتی انجام شد. در این عملیات ۳ اشغالگر کشته و ۲ اشغالگر دیگر زخمی شدند.

در ۲۷ می ساعت ۱۷:۰۰ به اشغالگرانی که در عرصه مقاومتی تپه اف‌ام بودند حمله شد. در این عملیات ۱ اشغالگر که دوربین داشت کشته شد و دوربین وی نیز منهدم گشت.

روز ۲۷ مهر ساعت ۱:۰۰ در عرصه مقاومتی کوه اف ام با عملیات هماهنگ نیروهای گریلا به اشغالگران حمله کردند و در این عملیات هماهنگ که به‌صورت نشانه‌گیری تک تیرانداز و با سلاح فردی انجام شد، ۱۲ اشغالگر کشته شدند که یکی از آن‌ها بلند پایه بوده ‌است. فرماندهی پیشاهنگی یژاستار رفیق نالین فرات که با روح فدایی و شجاعانه و با اراده‌ای محکم به دشمن حمله کرد و ۱۲ اشغالگر را کشت، به شهادت رسید.

جزئیات شناسنامه رفیق شهیدمان به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: ماشاالله کایناک

   کد سازمانی: نالین فرات

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: حافظه - رمضان

  تاریخ و محل شهادت: ٢٧ می ٢٠٢٢ / زاپ

نالین فرات

 

ه.پ.گ از مبارزات گریلایی شهید نالین فرات تجلیل به عمل آورده و ضمن ابراز تسلیت به خانواده گرامی وی و خلق میهن‌دوست کوردستان با آرمان‌های شهید نالین فرات و تمامی شهیدان راه آزادی کوردستان تجدید میثاق کرده است.