کژار: شهیدان ٩ می به ستاره درخشان آسمان انقلاب مبدل شدند

جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار) به مناسبت سالگرد اعدام شیرین علم‌هولی، فرزاد کمانگر، علی حیدریان و فرهاد وکیلی از سوی رژیم ایران بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه کژار آمده است:" معلم کورد فرزاد کمانگر که از همان کودکی درد و رنج خلقش را حس کرده بود و همه‌ی زندگی خود را برای آنکه به کودکان سرزمینش الفبای آزادی را بیاموزد، اختصاص داده بود. رفیق فرهاد وکیلی مانند پدری کورد خواست دنیای زیباتری برای فرزندان میهنش ایجاد کند که در آن اشغالگری و ظلم وجود نداشته باشد. شهید علی حیدریان مانند جوانی کورد سکوت در مقابل سرنوشت تحمیل شده را نپذیرفت. شهید شیرین علم‌هولی زنی مقاومت‌گر و با اراده‌ی کورد بود که به سنبل مقاومت برای همه‌ی زنان ایران تبدیل شد و شکنجه‌گران جمهوری اسلامی را به زانو درآورد. رفیق شیرین با روش زندگیش و چگونگی تفکرش شمع امید را در دل همه‌ی زنان روشن کرد و به نماینده‌ی حقیقی خط آزادی زن و معرفی حقیقی زن آزاد تبدیل شد. شهید شیرین به عنوان اولین کادر زن جنبش آزادی که توسط جمهوری اسلامی اعدام شد، برای ما خط مقاومت و اراده است که شکنجه‌ی اشغالگران را به زانو درآورد و به اشغالگران اعلام کرد، شما ممکن است بتوانید جسم من را از میان بردارید، اما هرگز نمی‌توانید اراده و شرف من را از بین ببرید."

متن بیانیه کژار به این شرح است:

"آزادی و عدالت واژه‌هایی هستند که انسان در طول تاریخ در جستجو به دنبال آنها بوده و برای رسیدن به آن‌ها مبارزه کرده است. آزادی در حقیقت، خاطره‌ای فراموش نشده برای بشریت بوده است که همیشه برای محقق کردن آن تلاش نموده است. آزادی برای خلق کورد که سال‌های طولانی تحت فشار و ظلم و اشغالگری سرکوبگران قرار دارد، بسیار مقدس است و صفحه‌ی زرینی از تاریخ خود را با آن مزین کرده است. هزاران سال است اشغالگران زندگی بدور از آزادی و زیبایی را بر خلق کورد تحمیل کرده‌اند و هزاران سال است که کوردها نیز علیه این زشتی و ظلم مقاومت می‌کنند.

تاریخ مقاومت خلق کورد مالامال از افسانه‌های قهرمانانی است که هرگز زندگی بردگی را نپذیرفته‌اند و به رویایی آزادی‌خواهانه‌ی خود خیانت نکردند و در قبال ایجاد جامعه‌ای آزاد، جان خود را فدا نموده‌اند. شهید یکی از مقدس‌ترین ارزش‌های خلق کورد است که همیشه شعله‌ی مبارزات و انقلاب کوردستان را شعله‌ورتر کرده و صدای مقاومت خلق‌مان را به گوش جهانیان رسانده است.

ماه می در تاریخ مبارزات جنبش آزادیخواهی کوردستان به عنوان ماه شهدا شناخته می‌شود. روزهای ماه می مانند جسم خونین گلهایی که تنها آرزوی آنها این است که فصل اندیشه‌ی بشریت همیشه بهار باشد، سرخ است. این کاروان با شهادت رفیق حقی کارر کادر پیشاهنگ جنبش آزادی آغاز شد و تا به امروز هم ادامه دارد و هر روز این ماه دربردارنده‌ی داستان قهرمانی شاگردان آپو بوده است که افسانه‌ها آفریده‌اند و نام خود را در صفحه‌های تاریخ نوشته‌اند.

بدون شک ماه می برای خلق کورد در روژهلات کوردستان نیز بسیار با معنی است.  شهادت ۶ کادر رسانه‌ای پژاک در بمباران جنگنده‌های دولت اشغالگر ترکیه، شهادت ۵ رفیقمان در دالاهو با توطئه‌ی پلید مزدوران و همچنین اعدام ۴ مبارز راه آزادی که به همراه فعال فارس مهدی اسلامیان در زندان اوین به دست رژیم ضد بشری جمهوری اسلامی ایران اعدام شدند و همچنین شهادت ده‌ها رفیق دیگر که از بخش‌های مختلف کوردستان جان خود را فدا کردند، برای ما به معنی شکست‌ناپذیری است.

۹ می برای رژیم اشغالگر ایران مانند لکه ننگینی است که در تاریخ پر از جور و ستمش باقی خواهد ماند و برای خلق کورد نیز به رمزی تبدیل شد. ۹ می قله‌ی بلند اراده و باور ملیتان و مبارزان حقیقی آزادی و نتیجه‌ی واقعی شعار "مقاومت زندگی است"، می‌باشد. آنچه که سبب شد نام مبارزان ۹ می دیوارهای اوین را بشکند و جهانی شود، مبارزات بی‌وقفه، با معنا، عشق به زندگی و کشتن مرگ در درون خودشان  و همچنین مبارز حقیقی بودن راه آزادی آن‌ها بود، که سبب شد شکنجه‌گران جمهوری اسلامی متعجب شوند.

در وجود هر چهار مبارز کورد و همه‌ی مبارزان راه آزادی، یاد همه‌ی شهدا را گرامی می‌داریم و یاد آنها را ارج می‌نهیم و با آنها عهد خود را دوباره می‌کنیم تا رسیدن به آزادی و محقق نمودن جامعه‌ای دمکراتیک و آزاد به مبارزات ادامه می‌دهیم.

معلم کورد فرزاد کمانگر که از همان کودکی درد و رنج خلقش را حس کرده بود و همه‌ی زندگی خود را برای آنکه به کودکان سرزمینش الفبای آزادی را بیاموزد، اختصاص داده بود. رفیق فرهاد وکیلی مانند پدری کورد خواست دنیای زیباتری برای فرزندان میهنش ایجاد کند که در آن اشغالگری و ظلم وجود نداشته باشد. شهید علی حیدریان مانند جوانی کورد سکوت در مقابل سرنوشت تحمیل شده را نپذیرفت. شهید شیرین علم‌هولی زنی مقاومت‌گر و با اراده‌ی کورد بود که به سنبل مقاومت برای همه‌ی زنان ایران تبدیل شد و شکنجه‌گران جمهوری اسلامی را به زانو درآورد. رفیق شیرین با روش زندگیش و چگونگی تفکرش شمع امید را در دل همه‌ی زنان روشن کرد و به نماینده‌ی حقیقی خط آزادی زن و معرفی حقیقی زن آزاد تبدیل شد. شهید شیرین به عنوان اولین کادر زن جنبش آزادی که توسط جمهوری اسلامی اعدام شد، برای ما خط مقاومت و اراده است که شکنجه‌ی اشغالگران را به زانو درآورد و به اشغالگران اعلام کرد، شما ممکن است بتوانید جسم من را از میان بردارید، اما هرگز نمی‌توانید اراده و شرف من را از بین ببرید.

به عنوان جامعه ی زنان آزاد روژهلات کوردستان یاد همه‌ی شهدا به ویژه شهدای ۹ می که به ستاره‌ای روشن در  آسمان انقلاب تبدیل شدند را گرامی می‌داریم. عهد خود را با آنها دوباره می‌کنیم تا بر خط شیرین، فرهاد، فرزاد و سوران قدم برداریم و تا محقق کردن آرزوهای آنها که جامعه‌ای دمکراتیک و اکولوژیک است که آزادی زن در آن اساس قرار داده شده است، به مبارزات خود ادامه دهیم. در مرحله‌ی حساس کنونی که خلق کورد در حال گذر از آن است و دشمنان خلق کورد تصمیم به از بین بردن اراده و موجودیت کوردها گرفته‌اند، هر فرد کوردی موظف است که در مقابل اشغالگران سکوت نکند و در مقابل خیانت داخلی نیز واکنش نشان دهد. وظیفه‌ی ماست که از رنج شهدا صیانت کنیم و انقلاب آزادی کوردستان را محقق نماییم.

شهدا روشنگر زندگی ما هستند"