مبارزان عرب عضو ی‌ب‌ش: ما در خط آزادی رهبری هستیم

مبارزان عرب یگان‌های مقاومت شنگال (ی‌ب‌ش) گفتند: «ما در خط آزادی رهبری راهپیمایی خواهیم کرد و تا زمانی که آزادی جسمانی او را محقق نکنیم مبارزه خواهیم کرد.»

مبارزان یگان‌های مقاومت شنگال (ی‌ب‌ش) از خلق عرب به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه که علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان انجام شد، با خبرگزاری فرات(ANF) صحبت کردند.

مروان عرب مبارز ی‌ب‌ش  اهل روستای مدیبان شنگال گفت: «توطئه ۱۵ فوریه علیه کل خاورمیانه انجام شد و با این توطئه می‌خواستند جامعه خاورمیانه را نابود کنند.»

راه رهبری، راه آزادی خلق‌ها است

مروان عرب گفت: «با این توطئه می‌خواستند همزیستی آزادانه را در خاورمیانه از بین ببرند. زیرا ایده رهبر آپو بر اساس راه آزادی خلق‌ها بود. به همین دلیل است که دولت‌های سرمایه‌داری علیه رهبری توطئه کردند. آنها نمی‌خواستند زندگی مشترک در خاورمیانه توسعه یابد. رهبری می‌دانست که خاورمیانه به چه منطقه‌ای تبدیل می‌شود و به همین دلیل در حرکت و فعالیت بود.»

ایده‌های رهبر آپو گسترش می‌یابدو همه را شامل می‌شود

مروان عرب با اشاره به اینکه خود را در خط یک ملت دموکراتیک پیش می‌برند، گفت: «اندیشه‌ها و فلسفه رهبر آپو معرف همه جوامع است، ایشان فرقی بین جوامع، مذاهب و اعتقادات قائل نیست. همه باید بر اساس نظرات رهبری عمل کنند و ملت دموکراتیک را برای خود اساس قرار دهند.»

مروان عرب مبارز ی‌ب‌ش با یادآوری اینکه این توطئه علیه همه مردم خاورمیانه انجام شد، تصریح کرد: «جوامع خاورمیانه باید در مقابل این توطئه بایستند.»

۱۵ فوریه یک روز سیاه در تاریخ بشر است

درویش سنجاری، دیگر مبارز ی‌ب‌ش نیز درباره توطئه ۱۵ فوریه صحبت کرد و گفت: « این روز یک روز سیاه است. چرا به آن می‌گوییم روز سیاه؟ همه می‌دانند که رهبری یک رهبر ملی بود. این توطئه علیه او انجام شد. آنها می‌خواستند جوامع و خاورمیانه را در تاریکی نگه دارند. ده‌ها دلیل دیگر وجود دارد که می‌توان آن را روز سیاه نامید.»

درویش سنجاری با اشاره به اینکه الگوی عبدالله اوجالان موجب آزار دولت اشغالگر ترکیه است، گفت: «کشورهای سرمایه‌داری نمی‌خواستند مردم از این پارادایم سود ببرند. رهبری قبل از هر چیز خواستار آزادی مردم، آزادی زنان، زندگی مشترک آزادانه بود. به همین دلیل این توطئه شکل گرفت. از روزی که او دستگیر شد تا کنون، هیچ کس به اندازه رهبر آپو نتوانسته روی این اصول کار کند.»

شکستن انزوا وظیفه همه است، ما باید آن را انجام دهیم

درویش سنجاری ادامه داد: «ایده رهبری به مردم اجازه داد تا آزادانه زندگی کنند. بین زن و مرد نباید تفاوتی وجود داشته باشد، آنها باید خودشان را مدیریت کنند، زندگی آزاد خود را تعیین کنند. به همین دلیل است که مردم امروز بر اساس اندیشه رهبری خود را آموزش می‌دهند. اگر این اندیشه نبود، ما چگونه زندگی می‌کردیم؟ وظیفه هر یک از ما شکستن انزوا است. ما باید به این وظیفه عمل کنیم.»

درویش سنجاری، مبارز ی‌ب‌ش در پایان سخنان خود راه حل مسئله خاورمیانه را در امرالی دانست و گفت: «ما برای رهبر آپو، برای جامعه و مردم آزادی می‌خواهیم.»