نیروهای مدافع خلق به دو گریلای شهید منطقه جیلو ادای احترام کرد

ه.پ.گ هویت دو گریلای منطقه جیلو اعلام کرده و گفت؛"برای مشعل آزادی که ما آن را از مزگین و باهوز تحویل گرفته‌ایم و در کوهستان‌های جیلو و آگری همیشه شعله‌ور است، با هر روشی و با تمام توان خود به مبارزات ادامه خواهیم داد."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) هویت دو گریلا را که در کوهستان جیلو شهید شدند، اعلام کرد.

اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر می‌باشد:

"در هشتم می ۲۰۲۱ در عرصه دشت خانیی منطقه‌ی چلی جولمرگ، در بمباران‌های دولت اشغالگر ترکیه رفقایمان مزگین برچم و باهوز جیلو شهید شدند.

در ماه می که ماه شهدا است و در هر روز آن رفقای ما شهید شده‌اند، و رفقای ما که قهرمانانه و با اراده شهید شدند، ما را بیشتر به سمت پیروزی بردند. رفقای ما که شهید می‌شوند، هم ضامن ادامه‌ی مبارزات ما هستند، هم اساس خط آزادی زن، دمکراسی و اکولوژی رهبر آپو می‌باشند. به ویژه سیستم مدرنیته کاپیتالیست و همکارانش در منطقه بر اساس غارت رنج و زحمات زنان و جوانان به اعمال و اقدامات خود ادامه می‌دهند و با پاکسازی حزب ما پ.ک.ک می‌خواهند ضربه‌ی نهایی را به جامعه‌ی ما وارد کنند. علیه این حملات که به معنی پاکسازی جامعه است، برای پیروزی خلقمان از هر چهار گوشه‌ی کوردستان جوانان کورد به صفوف گریلا می‌پیوندند و مبارزات را گسترش می‌دهند.

رفقای ما مزگین و باهوز برای آنکه به مقاومت بی‌مانند خلقمان پیوندند و پاسخ درخواست آزادی خلق باشند، به کوهستان‌های کوردستان روی آورده و علیه دولت اشغالگر و تصفیه کننده ترکیه ایستادند و به پیشاهنگ داستان مبارزات تبدیل شدند.

مزگین برچم

رفیق مزگین برچم که در خانواده‌ای میهن‌دوست اهل جولمرگ، در وان متولد شد. با تفکر و فرهنگ کورد بودن  که از خانواده‌اش به وی رسیده بود، فهمید برای زندگی با معنی باید مبارزه کند و این گونه راهپیمایی آزادی را به سوی کوهستان‌های کوردستان آغاز نمود. رفیقمان مزگین از زمانی که به صفوف گریلا پیوست، تلاش کرد تا ایدئولوژی رهبری را به خوبی درک کند و بر این اساس زندگی کرده و با این معیار با صبر و اراده‌ای محکم همه‌ی زحمات، رنج‌ها و آمال را پشت سر گذاشت. رفیقمان مزگین که بر ایدئولوژی زن آزاد اصرار می‌ورزید، با موضع‌گیری خود به نمونه تبدیل شد. او در عرصه ایدئولوژی بسیار تفکر کرد و مانند یک گریلای بسیار حرفه‌ای رفتار کرده و در عرصه‌ی جیلو در مبارزات و فعالیت‌ها علیه اشغالگری شرکت می‌کرد. اینگونه اجازه نداد دشمن در این خطه ی مقدس نفس بکشد.

رفیقمان باهوز در شهر مقاومت و نماینده‌ی آزادی در آگری متولد شد. به دلیل سیاست‌های دولت اشغالگر ترکیه به ناچار به شهر های ترکیه کوچ کردند. رفیقمان باهوز به همراه خانواده خود در شهرهای ترکیه از رنج خود صیانت کرده و تخم مقاومت را در میان خود کاشتند. این گونه در خانواده‌ای میهن‌دوست بزرگ شد و سیاست ذوب و پاکسازی دشمن را از نزدیک مشاهده کرد. همین امر سبب شد تا این شرایط را نپذیرد و به صفوف گریلا بپیوندد. رفیقمان باهوز از همان روزی که به صفوف گریلا پیوست، با تواضع و درک خود همه توجه ها را به سمت خود جلب کرد. همیشه می‌خواست در همه عرصه‌ها فعال باشد و مبارزه کند و به وظیفه خود عمل نماید. و بر این اساس در مدتی کوتاه به گریلایی بسیار ماهر و توانا تبدیل شده و بر اساس مشی نوین جنبشمان، رفیقمان باهوز با جوش و خروش بسیار به کار حرفه‌ای پرداخت و با موضع گیری نظامی خود در منطقه مشعل آزادی را که آن را از مقاومت پیشاهنگان قیام آگری تحویل گرفته بود، بلند کرده و آنرا به رفقای خود سپرد و خود به کاروان شهدا پیوست.

برای شعله‌ور ماندن مشعل آزادی که ما آن را از مزگین و باهوز گرفته‌ایم، در کوهستان‌های آگری و جیلو با تمام تلاش و توان خود مبارزه خواهیم کرد. بر این اساس به خانواده‌ی رفقای شهیدمان و خلق میهن دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: اُزلم کایا

   کد سازمانی: مزگین برچم

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: رفیقه - طاهر

  تاریخ و محل شهادت: ٨ می ٢٠٢١/ جولمرگ

   نام و نام خانوادگی: فرهاد تاشدمیر

   کد سازمانی: باهوز جیلو

   محل و سال تولد: آگری

   نام مادر – نام پدر: سمرا - آیهان

  تاریخ و محل شهادت: ٨ می ٢٠٢١ / جولمرگ.