قرارگاه مرکزی دفاع از خلق: خطمشی شهیدان مبنای مبارزات ماست

فرماندهی قرارگاه مرکزی در بیانیه‌ای اعلام کرد:"ما برای همیشه‌ رهرو راه شهیدان هستیم و مبارزه و جنگ برای آزادی رهبری و آزادی کوردستان را با تمام توان خود به پیش برده و به پیروزی می‌رسانیم."

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق کوردستان به مناسبت ماه شهیدان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه ن.پ.گ آمده است:

"روز ١ می عبدالقادر چوبوچکو در لبنان، رمضان کاپلان (جلال خوجه) فرمانده ایالت گارزان و هوالانش، حمزه فرمانده ایالت جودی و هوالانش، روز ٢ می اولین فرمانده ما محمد کاراسونگور و ابراهیم بیلگین و فرماندهان عرصه میانی آزاد سیسر و چکدار آمَد، روز ۶ می دنیز گزمیش، یوسف آسلان و حسین أینان، روز ٩ می انقلابیون ارجمند پژاک فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان و فرهاد وکیلی، ١١ می غربت آیدین (مزگین)، ١۶ می ده‌ها هوالمان در هولیر همچون هِلین و صالح و هوزان، ١٨ می فرهاد کورتای، أشرف آنیک، محمود زنگین و نجمی أونَر و رهبر انقلابی ابراهیم کایپاک‌کایا، ١٩ می خلیل چاوگون و مسلم باران، ٢٢ می شانزده هوالمان با سلاح شیمیایی در منطقه یدیسو در چولیک، ٣١ می سینان جمگین و هوالانش در نورحق به شهادت رسیده‌اند. ماه می ماه شهیدان است و به ماهی مبدل شده است که در آن هزاران قهرمان در برخودان و مقاومت بزرگ به درجه شهادت رسیده‌اند. در ۴۵مین سالگرد شهادت حقی کارر در حضور شهیدان والا یاد و خاطره آنان را زنده نگاه می‌داریم. با آنان پیمان می‌بندیم که با سازماندهی مبارزه از آرمان‌های آنان صیانت به عمل آوریم.

حزبمان پ.ک.ک همچو 'حزب شهیدان' بیش از نیم قرن است که بر مبنای خط شهیدان به سطح کنونی و امروز خود رسیده است. درک پ.ک.ک، زندگی بر مبنای معارهای پ.ک.ک با درک حقیقت شهیدان، با زندگی بر اساس این حقیقت میسر می‌شود. اشغالگران و نظام مدرنیته سرمایه‌داری تنها به اشغالگری و شکنجه عادی در کوردستان بسنده نکرد‌ه‌اند، بلکه شیوه‌ای از استعمارگری ریشه‌ای را مبنای اشغال قرار داده‌اند و خلق کورد را با زبان، هویت، فرهنگ و تاریخ خود بیگانه می‌کنند. علی‌رغم کشتار و قتل‌عام و نسل‌کشی بی‌شمار و ژنوساید فیزیکی تلاش نمودند تا با فشار و ژنوساید فرهنگی فکر و هوش و تاریخ خلقمان را نابود کنند. خلقی که نام آن ممنوع اعلام شده بود، مرگ و زندگی آن مورد مناقشه بود، امروز به خلقی مبدل شده است که جنگ خلق انقلابی را به پیش می‌برد و در راه آزادی گام برمی‌دارد و در این راه با فداکاری، شهدایی را تقدیم می‌کند. این راه به آسانی طی نشده است. در معنی هر کلمه و در بنیان هر اصطلاح، هر سازمان، هر نهاد، هر هوشیاری و آگاهی، هر راه و متد و شیوه‌ای که با نام کورد و کوردستان محقق شده‌اند، رنج، فداکاری و خون شهیدان صرف شده است. اگر امروز خلق کوردستان موجودیت خود را ضمانت کرده‌اند، اگر امروز مورد انکار واقع نمی‌شوند، اگر بسوی آزادی گام برمی‌دارند، اگر با افتخار می‌توانند از کوردبودن و کوردستانی بودن سخن بگویند تنها در سایه ارتش شهیدان همیشه جاوید بوده است.

آنکه مبارزه را به انقلاب مبدل کرده و آنرا بسوی پیروزی می‌برد شهیدانی هستند که برای آزادی جان خود را فدا کرده‌اند، شمار بسیار زیادی از فرزندان این خلق جانشان را در پناه آن بخشیده‌اند. در غیر اینصورت نمی‌توان به آزادی دست یافت. این یک واقعیت تاریخی است و امروز نیز به همین منوال می‌باشد. اگر امروز خلق کوردستان با اطمینان خاطر و با عزم راسخ بسوی آزادی گام برمی‌دارند، بدون شک در سایه مبارزات شهیدانی که جان خود را برای این خلق فدا کرده‌اند مسیر شده است. این یک حقیقت است که در شخصیت انقلابیون پیشاهنگ خود را نشان داده است. این قهرمانان که جان خود را برای ارزش‌های طبیعی خلق بخشیده‌اند به ضامن آرامش و آزادی خلق کوردستان مبدل شده‌اند. خلقمان همیشه پایبند شهیدان بوده و برای صیانت از آنان جان خود فدا کرد‌هاند، به همین دلیل حقیقت شهیدان را در واقعیت امروز کوردستان می‌توان دید و این نیز پافشاری بر مبارزه آزادی و شهامت در این انقلاب را تقویت می‌کند.

موضع فدایی ما را به پیروزی می‌رساند

ارتش شهیدان همیشه جاوید پ.ک.ک در مبارزات ما برای آزادی که بدون وقفه ادامه دارد، هر روز گسترش می‌یابد، هر شهادت، هر حماسه قهرمانی و موضع فدایی آپویی ما را به پیروزی نزدیکتر می‌کند. در ۴۶مین سال از ماه شهیدان در تمامی بخش‌های کوردستان و بویژه در زاپ و آواشین، تمامی هوالانمان برخودانی تاریخی را از خود نشان دادند و قهرمانانه با مقاومت خود نمایندگی خط شهیدان را بر عهده گرفته و قهرمانانه راه شهادت را در پیش گرفته‌اند. تا زمانیکه خلق کورد دارای چنین فرزندان دلیری باشد مبارزه آزادی هرگز با شکست روبرو نخواهد بود، شکست‌ناپذیر بوده و بدون شک به پیروزی دست می‌یابد.

همچون نیروهای دفاعی و محافظت از خلق کوردستان که با پیشاهنگی حزب شهیدان پ.ک.ک این جنگ را به پیش می‌بریم، همیشه در صف شهیدان خواهیم بود و عزم و اراده خود را برای اعتلا و گسترش مبارزه برای آزادی رهبری و آزادی کوردستان نشان می‌دهیم. از شهیدانمان صیانت به عمل آورده و یادشان را با دیهیم آزادی مزین می‌کنیم. بر این اساس یکبار دیگر یاد شهدایمان را با ادای احترام گرامی می‌داریم و با آنان تجدید پیمان می‌کنیم که هرگز در صیانت از حیات ارزشمند آنان و معیارهای والایشان کوتاهی نکنیم، می‌جنگیم و با مبارزات خود قطعا به پیروزی دست می‌یابیم."