صدور حکم حبس ابد برای چیچک کوبانی از سوی دادگاه ترک

دادگاه پنجم جرایم سنگین ترکیه در رحا، مجازات حبس ابد را برای دوزگین تمو (چیچک کوبانی) که در نبرد با تبهکاران اسلامگرای وابسته به ترکیه در جریان حمله به عین عیسی اسیر شده بود صادر کرد.

ششمین نشست دادگاه دوزگین تمو (چیچک کوبانی) که در زندان گروه T شهر رحا زندانی است، در دادگاه پنجم جرایم سنگین این شهر برگزار شد. چیچک کوبانی در زمانیکه نیروهای SMO و ارتش ترک به شهر عین عیسی حمله کرده بودند، در روستای مشرفا به صورت مجروح به اسارت درامد و بعد از شکنجه به زندان شهر رحا انتقال یافت. ششمین جلسه دادگاهی وی روز گذشته برگزار شد. چیچک کوبانی از طریق سیستم یکپارچه انلاین دادگستری در جلسه دادگاهی حضور یافت. هدایت انمک وکیل چیچک کوبانی نیز در جلسه محاکمه وی حضور داشت. بعد از احراز هیت چیچک کوبانی، دادستانی برای وی تقاضای اشد مجازات را نمود. هدایت انمک از موکل خود دفاع کرده و خواستار الحاق ادله و مدارک جدیدی به پرونده شد. اما هیات دادگاه درخواست وکیل را رد کرده و شواهد و مستندات جدید را به پرونده وی اضافه نکرد.

هیات دادگاه بعد از دفاع هدایت انمک از چیچک کوبانی، وی را به اتهام تهدید یکپارچگی ملی و تمامیت ارضی کشور و اتهام قتل، علاوه بر مجازات حبس ابد، به ۱۰ سال و ۱۰ روز زندان محکوم کرد. هدایت انمک با اعتراض به رای دادگاه در خصوص پرونده چیچک کوبانی، در دیوان عالی خواستار تجدید نظر در این پرونده شده است.